Powerforum http://www.powerforum.dk/ |
|
Ae82~AGZE 145HK -> Turbo http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=21960 |
Side 1 af 3 |
Forfatter: | pkallesoe [ 17 apr 2009, 20:22 ] |
Titel: | Ae82~AGZE 145HK -> Turbo |
Hej.. Ja, det er vel en velkendt tunings mulighed og synes jeg har kigget med lys og lygte rundt omkring for at se hvad jeg burde købe ind af stumper til den. Nogen siger anden toppakning (stål 2mm) nogen siger den skal være original da den holder til godt der op ad. Mit spørgsmål er så, hvad vil i foreslå ? Skal turboen være T3T4 ? skal det være en T70 ? andre forslag? Evt forslag til knaster? Valg af bov og wg? Min motorstyring bliver ms. og manifolden bliver enten den fra turbo motor eller en jeg laver selv. Hvad med plenum/indsugning ? standard(tvis eller non-tvis) skulle virke fint, men alligevel ser jeg mange som har lavet det om ? Hvilket for mig lyder spændende og noget jeg da gerne vil prøve.. også for at se om der kommer nogen forskel når det kommer til stykket. Men hvordan skal disse så bedst bygges op ? Skal der være tragte ? Hvordan skal luften ramme? skal det være 2 delt? eller andre gode ideer? Hvad med trykrørs størrelse? og evt intercooler størrelse? og udstødning? Bilen er "bare" projekts bil og ikke præcis 402m jæger - men mest bare fordi jeg synes det er sjovt at rode med om det bliver mere seriøst med tiden... ja hvem ved.. har læst mange steder at mere vil ha mer' ![]() Men link, billeder, tekst, forslag osv er velkommen =) ![]() |
Forfatter: | K-FINN [ 17 apr 2009, 21:02 ] |
Titel: | |
Først skal du skrive hvor mange hk du vil have. |
Forfatter: | m power [ 17 apr 2009, 23:49 ] |
Titel: | |
der er jo mange der har konveteret en agze til agte. det er meget brugt at montere en t3t4 kina lader , men det er jo sjovere hvis det ikke er 100% som det alle andre har lavet. jeg er selv igang med et projekt magen til , men er lidt i tvivl om hvilken lader der skal monteres. målet er ca 350-400hk og gerne med så lidt turbotøven som muligt. |
Forfatter: | pkallesoe [ 18 apr 2009, 07:44 ] |
Titel: | |
Spændende, er det også 145HK model du bruger? og hvad kører du ellers? Turbo? mani? osv? ![]() |
Forfatter: | m power [ 18 apr 2009, 07:59 ] |
Titel: | |
ja det er 145hk version, den sidder i en mr2 aw11. turbomanifold = turbomotor.dk indsugning = tvis manifold med afmonteret tvis spjælde motorstyring = ms1 v3,0 turbo = ? ved ikke helt hvad det bliver endnu kina wastegate (tial) kina bov (tial) 2,5" trykrør 2,5" udstødning vandkølet ic motor forbliver standart da de skulle nemt kunne holde til den effekt jeg vil lave |
Forfatter: | m power [ 18 apr 2009, 08:05 ] |
Titel: | |
m power skrev: ja det er 145hk version, den sidder i en mr2 aw11.
turbomanifold = turbomotor.dk indsugning = tvis manifold med afmonteret tvis spjælde motorstyring = ms1 v3,0 turbo = ? ved ikke helt hvad det bliver endnu kina wastegate (tial) kina bov (tial) 2,5" trykrør 2,5" udstødning vandkølet ic motor forbliver standart da de skulle nemt kunne holde til den effekt jeg vil lave det er den her ![]() http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=458913 |
Forfatter: | pkallesoe [ 18 apr 2009, 10:02 ] |
Titel: | |
Ser jo lækkert og pænt ud ![]() lige nu kører den måske bare med kompressor? Hopper du så på T3T4 vognen eller ? |
Forfatter: | Hp Ae86 [ 18 apr 2009, 10:08 ] |
Titel: | |
jeg har også leget lidt med den tanke på min ![]() http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=104823 dog ved jeg heller ikke helt endnu hvad jeg skal smide på af sjove ting, har jo en god del af det jeg skal bruge på motoren lige nu kina turboen er et rigtigt godt alternativ, men som der bliver sagt, det er sjovere at lave lortet selv og ikke det der er prøvet. min motor er godt nok en 165hk så ved ikke om jeg skulle sætte 145hk stempler i? er de lavere eller hvordan? |
Forfatter: | pkallesoe [ 18 apr 2009, 10:52 ] |
Titel: | |
Så vidt jeg husker, er der på 165'eren undersmøring af stempler, men de er også mere højkomprimeret. Kan ikke huske de præcise tal, men kan findes på nettet. Har læst at der er mange der sætter 145hk stempler i, og så laver "hakker" i der hvor motoren sprøjter olie op under stemplet. 140hk versionen af 4AGE motoren N/A har også denne undersmøring. Men andre tager istedet og monterer en 2mm pakning fra f. eks. turbomotor.dk |
Forfatter: | -ae86- [ 18 apr 2009, 20:57 ] |
Titel: | |
Jeg kører med 145Hk's motoren med en T3T4 Kina lader... Det triller fint.. Modifceret T-vis manifold Hjemmelavet Turbomanifold 3" Skorsten 2" - 2,5" Trykrør 5x25x60cm Intercooler Se mere på min Bilgalleri profil, der er også en masse projekt billeder.. Magter ikke lige at skrive alt her.. http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=33051 |
Side 1 af 3 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |