Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 15 jun 2025, 13:50

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 06 apr 2009, 15:04 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 jun 2006, 20:14
Indlæg: 129
Hej hvor er det mest optimale sted på udstødning og monter lambasonden så den måler tættes på præcist.. og hvad med udstødning temp føler hvor det best..

_________________
Hilsen Tommy Andersen


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel: ...
Indlæg: 06 apr 2009, 16:47 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 jan 2009, 00:18
Indlæg: 91
i starten på forrøret ?

_________________
Jeg har ikke benzin i blodt & lattergas i hjernen, kan bare godt lidt biler, motor & fart :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 apr 2009, 17:30 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
TTA skrev:
Hej hvor er det mest optimale sted på udstødning og monter lambasonden så den måler tættes på præcist.. og hvad med udstødning temp føler hvor det best..


EGT sensoren lige midt i porten så tæt på toppen som muligt på oversiden.

Lambdasensoren ca. 30cm efter turbo. Hvis snævert rør, så på indersiden af sving.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 apr 2009, 18:11 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 jun 2006, 20:14
Indlæg: 129
HenrikGM skrev:
TTA skrev:
Hej hvor er det mest optimale sted på udstødning og monter lambasonden så den måler tættes på præcist.. og hvad med udstødning temp føler hvor det best..


EGT sensoren lige midt i porten så tæt på toppen som muligt på oversiden.

Lambdasensoren ca. 30cm efter turbo. Hvis snævert rør, så på indersiden af sving.
når du skriver at egt sensor skal side midt i porten.. mener du i manifolden ikke.. så skal det vel vøre ved flangensen ved turboen

_________________
Hilsen Tommy Andersen


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 apr 2009, 18:40 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Jeg ville sætte EGT lige EFTER turbo.
Har desværre set nogle gange at føler ryger af, og smadre turbo.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 apr 2009, 18:43 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 jun 2006, 20:14
Indlæg: 129
Supra MK4 skrev:
Jeg ville sætte EGT lige EFTER turbo.
Har desværre set nogle gange at føler ryger af, og smadre turbo.
det hade jeg slet ikke tænk på.. men vel heller ikke for tæt på der er vel turbolens oppe ved turboen

_________________
Hilsen Tommy Andersen


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 apr 2009, 18:48 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Jeg ville sætte den 5-10cm fra turbo.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 apr 2009, 18:52 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 jun 2006, 20:14
Indlæg: 129
Supra MK4 skrev:
Jeg ville sætte den 5-10cm fra turbo.
så sætter jeg den i bøjning tror jeg

_________________
Hilsen Tommy Andersen


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 apr 2009, 16:15 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Hvis man ikke har råd til en kvalitets føler, og er bange for sin turbo.
Så bør man undlade måling af EGT.
Eller montere et stege thermometer i rørhalen på udstødningen.
Den giver også en indikation efter at turbine, eller udstødnings ventiler er brændt af.

Det er en nice to have, men ikke need to have måling.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 apr 2009, 19:54 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 jun 2006, 20:14
Indlæg: 129
Morten VJ skrev:
Hvis man ikke har råd til en kvalitets føler, og er bange for sin turbo.
Så bør man undlade måling af EGT.
Eller montere et stege thermometer i rørhalen på udstødningen.
Den giver også en indikation efter at turbine, eller udstødnings ventiler er brændt af.

Det er en nice to have, men ikke need to have måling.

MVH

Morten
morten jeg ved ikke om det er en kvalitets føler.. jeg har købt det med et ur http://webshop.nordicturbo.dk/products/ ... emID=158...

_________________
Hilsen Tommy Andersen


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team