Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 maj 2025, 08:01

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 06 maj 2009, 13:52 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 16 sep 2007, 21:51
Indlæg: 66
Hey
Jeg har et sæt plejlstænger som skal have ARP bolte i i stedet for standard bolte.
For at montere de nye ARP bolte skal hullerne hones en anelse op.
Muligvis skal den store ende af plejlstangen også hones bagefter for at blive helt rund og passe i tolerensen.
Er der nogen her i Danmark der har erfaring med denne operation som I kan anbefale?
Jeg kender et godt sted i Tyskland, men det var noget nemmere at få lavet i DK hvis der er nogen der er vandt til at lave det?

/Jacob


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 maj 2009, 16:41 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Lyder mærkeligt at der skal hones, er du sikker på de er rigtige..

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 maj 2009, 17:52 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 16 sep 2007, 21:51
Indlæg: 66
ja de skal hones. Det er til en VW type 4 boxermotor som ikke har ARP bolte standard og det fåes heller ikke til de specifikke plejlstænger. Derfor bruges nogle ARP bolte til noget chevy V8 som næsten passer så derfor skal plejlstængerne bearbejdes.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 maj 2009, 17:54 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
warp skrev:
ja de skal hones. Det er til en VW type 4 boxermotor som ikke har ARP bolte standard og det fåes heller ikke til de specifikke plejlstænger. Derfor bruges nogle ARP bolte til noget chevy V8 som næsten passer så derfor skal plejlstængerne bearbejdes.


Er det fordi den skal tage mange flere rpm du skifter..

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 maj 2009, 20:36 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 16 sep 2007, 21:51
Indlæg: 66
Jep, skifter til nogle ret store stempler og kommer til at køre væsentlig højere omdrejninger.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 maj 2009, 21:13 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
warp skrev:
Jep, skifter til nogle ret store stempler og kommer til at køre væsentlig højere omdrejninger.


Ja det lyder som om nogen har prøvet det....
Jeg ville dog ikke turde gøre det i min egen motor.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 maj 2009, 07:26 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 18 jun 2006, 12:50
Indlæg: 66
Geografisk sted: Højbjerg
warp skrev:
ja de skal hones. Det er til en VW type 4 boxermotor som ikke har ARP bolte standard og det fåes heller ikke til de specifikke plejlstænger. Derfor bruges nogle ARP bolte til noget chevy V8 som næsten passer så derfor skal plejlstængerne bearbejdes.



Øhh klap nu lige hesten, ARP kan lave hvilken som helst bolt til dig, så hvorfor ikke bare måle dine gamle bolt ud og bestile noglen der passer?? De koster nok mere end dem du havde tænkte dig at bruge, men du slipper for at skulle have lavet maskin arbejde på dine pejlestænger.

Det er ikke mere besværligt end at gripe knoglen og ringe til dem. Også kan du også snakke med dem om hvilken styrke bolte du vil have. De har mange forskellige legeringer.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 maj 2009, 09:20 
Offline

Tilmeldt: 06 nov 2007, 21:20
Indlæg: 12
Roskilde cylinderservice +45 46343141

Har selv et sæt hos ham der skal have samme tur....

_________________
Hilsen Nicolai...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 maj 2009, 09:20 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
warp skrev:
Hey
Jeg har et sæt plejlstænger som skal have ARP bolte i i stedet for standard bolte.
For at montere de nye ARP bolte skal hullerne hones en anelse op.
Muligvis skal den store ende af plejlstangen også hones bagefter for at blive helt rund og passe i tolerensen.
Er der nogen her i Danmark der har erfaring med denne operation som I kan anbefale?
Jeg kender et godt sted i Tyskland, men det var noget nemmere at få lavet i DK hvis der er nogen der er vandt til at lave det?

/Jacob


Passer gevindhullerne? Eller er det løs bolt i frihul hele vejen?
Hvor meget er hullet for lille?

Hvis det bare er "lidt" så ville jeg ikke være bange for at tage dem lidt op i diamter, ethvert velassorteret "hobbyværksted" kan gøre det.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 maj 2009, 10:47 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 jul 2005, 02:55
Indlæg: 240
Geografisk sted: kalundborg
har du prøvet at kontakte farmer aka torben alstrup der har morepower.dk? han er lidt af en guru med de gamle vw motore har jeg ladet mig fortælle.. han kan måske lave det, ellers kan han sikkert fortælle dig hvem der kan hvis det er en brugt kombination


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team