Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 maj 2025, 20:49

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 10 jul 2009, 21:20 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 17 sep 2003, 18:05
Indlæg: 380
Geografisk sted: Danmark
Skal have lavet min tank men er lidt i tvivl hvor placering af studserne er mest optimalt, har selv et foreslag her nedenunder og to fundet på nettet, hvad siger jer med erfaringerne......tanken bliver på ca 1,5-1,7 liter

Billede

Billede

Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jul 2009, 22:25 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
Jeg ville lade retur fra dysserne gå i tanken i stedet, så er der endnu mindre risiko for at benzinen koger.

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jul 2009, 06:25 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Jeg ville lave retur fra fuelrail over fødepumpen.
Og vinkle studsene således at de følger rørets krumning.
Og ikke bare plasker benzin ind imod center af røret.

Og jeg har shjv. ikke haft problemer med kogende benzin, i alle de år jeg har kørt med denne type.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jul 2009, 06:59 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 19 dec 2006, 17:00
Indlæg: 16
Hvad siger i til dette setup ?

Billede

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=29910


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jul 2009, 07:17 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
Slavteren skrev:
Jeg ville lade retur fra dysserne gå i tanken i stedet, så er der endnu mindre risiko for at benzinen koger.


jeg har aldrig selv haft problemer med benzin der koger, men det er da klart at hvis retur fra fuel rail går i hoved benzintank så er der jo en del mere benzin = koldere benzin.

jeg kunne bare godt forestille mig at det så giver problemer med at holde potten fuld.

personlig er jeg lidt i mod de potter, hvis det er muligt vil jeg hellere have 1 stor pumpe .

2 pumper er jo = med dobbelt så store chancer for en defekt pumpe


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jul 2009, 08:38 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
Morten VJ skrev:
Jeg ville lave retur fra fuelrail over fødepumpen.
Og vinkle studsene således at de følger rørets krumning.
Og ikke bare plasker benzin ind imod center af røret.

Og jeg har shjv. ikke haft problemer med kogende benzin, i alle de år jeg har kørt med denne type.

MVH

Morten


jeg kender til en dansk rallybil der havde det problem, men det er selvfølgelig også et helt andet klima.

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jul 2009, 10:44 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Klimaet er sku nok det samme :roll:

Men rørføring, og placering af catchtank kan jo være forskelligt.
Mine rør og catchtank sidder under bilen, således at den omgivende luft kan køle.
Og afstanden imellem rør og udstødning er min. 1/2 meter.

Og så er der spørgsmålet om pumpernes kapacitet, og effektivitet.

Hvis skidtet endelig vil koge, så ville jeg stærkt overveje en køler på returen, inden jeg ville opgradere tankpumpen, eller montere 2 for at kunne føde hovedpumpen med returen direkte i hovedtanken.


MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jul 2009, 14:12 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Indlæg: 409
Geografisk sted: Randers
Newbie spørgsmål:

Hvad er fordelen ved sådan en buffer tank?

Jakob


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jul 2009, 16:11 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 17 sep 2003, 18:05
Indlæg: 380
Geografisk sted: Danmark
Er det sådan her jeg skal svejse den sammen for at opnå det bedste resultat...


Billede


ps. er mspaint ikke et kanont grafik program :mrgreen:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jul 2009, 17:58 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
Morten VJ skrev:
Klimaet er sku nok det samme :roll:

Men rørføring, og placering af catchtank kan jo være forskelligt.
Mine rør og catchtank sidder under bilen, således at den omgivende luft kan køle.
Og afstanden imellem rør og udstødning er min. 1/2 meter.

Og så er der spørgsmålet om pumpernes kapacitet, og effektivitet.

Hvis skidtet endelig vil koge, så ville jeg stærkt overveje en køler på returen, inden jeg ville opgradere tankpumpen, eller montere 2 for at kunne føde hovedpumpen med returen direkte i hovedtanken.


MVH

Morten


arh, så har jeg da et helt forkert indtryk af din kørsel hvis du opnår samme temp. under hjelmen som en dm-rallybil...

havde ikke tænkt tanken med køling af retur...

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team