Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 maj 2025, 21:16

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 14 aug 2009, 18:47 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 09 aug 2004, 22:35
Indlæg: 399
Jeg har et problem med at min wastegate klapre når den skal lave mere end 1 bars ladetryk.
Jeg har skifte følgende:
wastegate
ladetryks styring
varkum slanger

Hvad er det der gør den klapre/hakker på denne måde?

jeg kører med en 60 mm extern wastegate
og apexi avc-r

Den hakker og klapper når den som sagt laver mere end 1 bars tryk. :(
åbner/lukker åbener/lukker åbner/lukker alt dette på under 1 sek :(

_________________
fiat coupe 2,0 16v turbo
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=95132


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel: ..
Indlæg: 14 aug 2009, 19:02 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02
Indlæg: 170
har du en gain knap du kan justere på???

så skal den justeres ned, der lå min fejl


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 aug 2009, 19:04 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 09 aug 2004, 22:35
Indlæg: 399
ingen gain knap på den.

_________________
fiat coupe 2,0 16v turbo
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=95132


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 aug 2009, 19:04 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Det var en voldsom stor WG, kan være den er for stor..

Gør den det også hvis du styrer ladetryk med almindelig manuel ladetryks styring...

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 aug 2009, 19:05 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 09 aug 2004, 22:35
Indlæg: 399
Supra MK4 skrev:
Det var en voldsom stor WG, kan være den er for stor..

Gør den det også hvis du styrer ladetryk med almindelig manuel ladetryks styring...

Må være der et svar skyldig da jeg ikke har sådan en eller mulighed for t teste det :(
Har en ven med samme motor og så en gt35 lader og sammeladetryks styring han har intet problem :(

_________________
fiat coupe 2,0 16v turbo
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=95132


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 aug 2009, 19:06 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
ad2 skrev:
Supra MK4 skrev:
Det var en voldsom stor WG, kan være den er for stor..

Gør den det også hvis du styrer ladetryk med almindelig manuel ladetryks styring...

Må være der et svar skyldig da jeg ikke har sådan en eller mulighed for t teste det :(
Har en ven med samme motor og så en gt35 lader og sammeladetryks styring han har intet problem :(


Kører han også med en 60mm WG ?

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 aug 2009, 19:08 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 09 aug 2004, 22:35
Indlæg: 399
Jep 100% magen til....
og samme fjedre...

_________________
fiat coupe 2,0 16v turbo
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=95132


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 aug 2009, 19:48 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Umiddelbart reagerer den jo for voldsomt (størrelsen). Lukker for meget ud, bygger tryk igen, lukker for meget ud osv.
Det kunne være sjovt at prøve en restriktor i vakuumudtaget som f.eks. ved ladetryksurer. Blot en strøgtanke...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 aug 2009, 20:22 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 09 aug 2004, 22:35
Indlæg: 399
JakobM skrev:
Umiddelbart reagerer den jo for voldsomt (størrelsen). Lukker for meget ud, bygger tryk igen, lukker for meget ud osv.
Det kunne være sjovt at prøve en restriktor i vakuumudtaget som f.eks. ved ladetryksurer. Blot en strøgtanke...

Hvad skulle det gøre?

_________________
fiat coupe 2,0 16v turbo
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=95132


Top
 Profil  
 
 Titel: ..
Indlæg: 14 aug 2009, 20:29 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02
Indlæg: 170
havde jo samme problem på min volvo 850, med at den klaprede over 1 bar og under gik det fint. skiftede til en stærkere fjedre men det hjalp ikke..

man da jeg fik skruet ned for gain knappen forsvandt problemet, og jeg kunne køre op i tryk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team