Powerforum http://www.powerforum.dk/ |
|
saab 900 2.0i og en saab 2.0i turbo hva er forskel http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=22482 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | bjarkeherning [ 17 aug 2009, 19:37 ] |
Titel: | saab 900 2.0i og en saab 2.0i turbo hva er forskel |
hejsa har en saab 2.0 16v non turbo hva er forskellen på en turbo og en non turbo da jeg tænker på at lave min om til en turbo og selvfølgelig betale afgiften af det |
Forfatter: | bjarkeherning [ 17 aug 2009, 20:21 ] |
Titel: | |
er der ingen der kan forklare om der er forskel på de to motor ud over turbo og box |
Forfatter: | DorkVonWaterfall [ 17 aug 2009, 20:30 ] |
Titel: | |
fang lige Saab-Daniel herinde... han er bidt af de gamle svenske havetraktorer.... evt fang ham på http://www.saabklubdanmark.dk i forum |
Forfatter: | Kaas [ 18 aug 2009, 05:15 ] |
Titel: | |
Det kan ikke betale sig uden du er villig til at lave en masse om. Selve monteringen af turboen er nem nok. Der skal bare en anden manifold og diverse slanger osv. Og så et nyt forrør. Men vigtigst er benzin tilførelsen, den skal jo have mere benzin. Du kan enten finde et komplet ledningsnet samt styre boks fra en turbo bil eller montere egen motorstyring fx. megasquirt! |
Forfatter: | Saab-Daniel [ 18 aug 2009, 07:37 ] |
Titel: | |
Derudover er kompressionen højere, stemplerne er svagere og jeg er faktisk i tvivl om, hvorvidt udstødnings-ventilerne er natríum-kølede på suge-motoren (kan du huske det, Kaas?), det er de på turbo-motoren i det mindste... Daniel. |
Forfatter: | bjarkeherning [ 18 aug 2009, 10:27 ] |
Titel: | ok |
det vil sige ledningsnet ikk er der samme som på en turbo model ? så jeg bare kan tage en turbo motor og ligge i |
Forfatter: | Saab-Daniel [ 18 aug 2009, 10:33 ] |
Titel: | |
Du skal have styreboks og ledningsnet med, det kommer i øvrigt yderligere an på, hvilken 16v sugemotor du vil benytte dig af, da nogle kører anderledes tænding ligeledes... Daniel. |
Forfatter: | bjarkeherning [ 18 aug 2009, 11:28 ] |
Titel: | satan |
havde lige håbet på det ville være lettere det er jo næsten det hele der skal skiftes kan jeg forstå så skal jeg jo have bilen skildt total ad ! gider jeg sku ikk rigtig for 50 hk mere hva kan jeg ellers lave ved sådan en motor så ? det er en 1994 model 2.0 i 16v |
Forfatter: | Runesm [ 18 aug 2009, 15:29 ] |
Titel: | |
Daniel - alle sug på h-blok pånær med karburator har kølede ventiler |
Forfatter: | Ydegaard [ 18 aug 2009, 16:56 ] |
Titel: | ... |
Prisforskellen på de to biler er så ubetydeligt at det aldrig vil kunne betale sig. Jeg tror ikke engang det kan betale sig hvis du får alle stumperne gratis og selv kan lave det. |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |