Powerforum http://www.powerforum.dk/ |
|
ikke mere effekt over 1.35 bar hvorfor? http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=22904 |
Side 1 af 3 |
Forfatter: | ejnarmc [ 20 nov 2009, 21:04 ] |
Titel: | ikke mere effekt over 1.35 bar hvorfor? |
hejsa hvordan kan det være at når jeg for kørt min bil ind ved rh og kommer op over 1,35 bar så kommer der ikke rigtig mere effekt. der er sket det samme ved de sidste 3 turbo jeg har haft på. turbo 1: 282hk turbo 2: 365hk turbo 3: 415hk alle opnået med 1,35 i tryk, og har været med 360 graders lejre er der noget specielt der skal ændres når der skal køres med "højt" ladetryk 1,4-2,0? ville det hjælpe med sådan en her : http://produkter.bsr-tuning.dk/5630077/ |
Forfatter: | needspeed [ 20 nov 2009, 23:35 ] |
Titel: | |
Tror du skal komme med mere info om motoren. Ikke fordi jeg kan hjælpe, men det ville nok gøre det nemmere at svare for de kloge hoveder her inde ![]() |
Forfatter: | HenrikGM [ 20 nov 2009, 23:36 ] |
Titel: | |
Hvad siger RH til det samme spørgsmål? |
Forfatter: | lqs [ 20 nov 2009, 23:44 ] |
Titel: | |
det du kalder at køre ind hos RH indebærer forhåbentlig at måle blandingen... så hvordan du kan foreslå at sætte en anden benzintryksregulator på, er da lidt af en gåde. ting som restriktiv udstødning (kat?) samt ditto ladeluftkøler er værd at undersøge. BOV... er den tæt? hvordan gik det sidste gang, da i bøvlede i benzintryk for siden at finde ud af at i manglede kraftig tænding? eller husker jeg forkert? mere info tak. MVH søren |
Forfatter: | ejnarmc [ 21 nov 2009, 14:36 ] |
Titel: | ... |
rh siger at turboen er ved at være maxet ud, og vil begynde at lave varme i stedet for hk. |
Forfatter: | ejnarmc [ 21 nov 2009, 14:48 ] |
Titel: | .. |
ja den er blevet kørt ind ved rh, og det indebære selvfølgelig at måle blandingen det med benzintryksregulatoren var fordi jeg så en der havde et forhold 1,2:1. ved ikke hvad en "normal" benzintryksregulator køre med. hvis det var 1:1 var tanken at man måske brugte en der leverede mere benzin ved højt tryk end en normal. jeg har en 3" helevejen uden kat. og stor intercooler i front. boven er ikke utæt, og jeg kan sagtens lade fx, 1,7 bar. benzintryk er der er styr på der er kommet en ny pumpe i, og tændingen var fordi den gik i nødprogram pga. for lidt benzin.. men er en t3/t4 p-trim ved at være maxet ud ved 415 hk på en 5 benet volvo 850r synes bare man ser toyota starleterne køre over 2 bar på dem, med et godt stykke over 500 hk |
Forfatter: | HenrikGM [ 22 nov 2009, 00:10 ] |
Titel: | |
Kom med et kompressormap på den aktuelle turbo. T3/T4 er et voldsomt vidt begreb. Husk at ladetryk reelt kun et et udtryk for den prop der er i systemet. Jo større prop ifht ydelse, jo højere tryk. Det er sådan set positivt overall at den ikke kræver voldsomt ladetryk for at levere hk. Du spilder tiden når du sidder og kigger på bensintryksregulatorer. Se hellere at få lavet en rulning med ladetryk(i manifolden!) og udstødningstryk lige før turbo(i manifolden!) med i målingen. Så bliver det straks meget nemmere at komme med et bud på en konkret flaskehals, men uanset hvad, så er det ikke en bensintryksregulator der kommer til at give dig mere tryk eller mere ydelse. |
Forfatter: | lqs [ 22 nov 2009, 06:02 ] |
Titel: | |
en vild tanke fra morgenstunden... du skriver i tidligere fik motoren i noget lign. nødprogram pga mager blanding ikke? gad vide hvad samme motorstyrring gør ved tændingen ved for højt ladetryk?? ala ladetryk over de der 1,35bar... tracktionkontrol kan også finde på at lege med bla tændingen. det er noget flere har prøvet på rullefelt. MVH søren |
Forfatter: | ejnarmc [ 22 nov 2009, 09:42 ] |
Titel: | .. |
har ikke mere info omkring turboen end dette: http://www.turbomotor.dk/contents/da/p92.html det er jo super at vide at den laver godt med effekt med lavt ladetryk. kender flere der køre med mindre turboer og 2 bar i tryk på orginal motorstyring. tracktioncontrol var slået fra så hvis der skal mere effekt, må der nok et større kompressorhus på. synes bare jeg havde set mange køre med meget højt ladetryk, derfor var jeg ville høre om hvad der lå til grunde for at rh ikke kunne få mere effekt over 1,35 i tryk |
Forfatter: | Yugo Turbo [ 22 nov 2009, 10:08 ] |
Titel: | |
nu er du med på at det tryk du måler det er kun det der IKKE kommer ind i motoren ik? hvad er det dog du vil med den motor? skal den bare lade hårdere, eller er der for lidt effekt i den? |
Side 1 af 3 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |