Powerforum
http://www.powerforum.dk/

Blowoff ventil så tæt på spjæld som muligt hvorfor?
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=22999
Side 1 af 1

Forfatter:  ad2 [ 14 dec 2009, 21:27 ]
Titel:  Blowoff ventil så tæt på spjæld som muligt hvorfor?

Jeg har tit hørt at det er vigtigt at blowoff ventilen sidder så tæt på spældet som muligt, men hvorfor?
Og i så fald hvorfor sidder de så før intercooleren standart på en rx7er.

:reading:

Forfatter:  duckstar [ 14 dec 2009, 22:02 ]
Titel: 

Nogle vil mene det handler om at få trykbølgen udluftet atmosfærisk kortest vej efter det trykker tilbage (når spjældet lukkes).

Det er dog mere teoretisk end praktisk, og som du selv skriver er mange biler monteret med den ved IC eller i et trykrør før spjæld. TFSI motorerne i VAG koncernen har recirkulerende bov siddende direkte i røret på turboladerens kold/trykside. Se billede vedhæftet. N249 recirkulerer direkte til indsugningsrøret.

Vedhæftede filer:
20TFSi_BWA_Turbo.jpg
20TFSi_BWA_Turbo.jpg [ 41.4 KiB | Vist 3078 gange ]

Forfatter:  lqs [ 15 dec 2009, 06:14 ]
Titel: 

hvis den sidder lige før spjæld, kan man påstå at ladeluftkøler kommer til at arbejde unødigt. prøv at kig hvor den sidder på nogen racermotorer. der er mange forskellige løsninger!
MVH søren

Forfatter:  klyfax [ 15 dec 2009, 18:25 ]
Titel: 

N249 er det blow off på en VAG?? Jeg mener sku da det er en ventil til noget jeg ikke kan huske...

Forfatter:  duckstar [ 15 dec 2009, 18:32 ]
Titel: 

klyfax skrev:
N249 er det blow off på en VAG?? Jeg mener sku da det er en ventil til noget jeg ikke kan huske...


Det er blow-off. Der er adgang fra kompressorsiden til indsugningssiden af laderen via en kanal, hvor N249 åbner op for flow styret af motorstyringen. N75 er ladetryksreguleringen.

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/