Powerforum
http://www.powerforum.dk/

Olierestriktor?
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=23772
Side 1 af 2

Forfatter:  Cos4x4 [ 11 jun 2010, 16:45 ]
Titel:  Olierestriktor?

Har set at nogen kører med olierestriktor på tilgangen til deres kugleleje turbo. Det er vist især når der køres med særligt højt olietryk.

Min kører med 7 bars olietryk på 5w-40 olie når den er kold og 4 bar varm ved 3000 omdr. Er det ikke lige i overkanten af hvad sådan en turbo kan tåle? Har hørt fra scanturbo at en kugleleje turbo ikke nødvendigvis skal tryksmøres med højt tryk som konventionelle turboer, bare der er olieflow til den.

Dengang jeg købte min turbo (GT30) fulgte der faktisk sådan et par stykker med, men har indtil videre bare kørt uden. Men der må da næsten være en grund til at nogen monterer dem? Hvad mener i? Vil jo selvfølgelig gerne have at min turbo holder så længe som muligt.

Her er et link til sådan en som dem der fulgte med til min turbo:

http://www.atpturbo.com/mm5/merchant.mv ... e=ATP-OIL1

Forfatter:  Mark [ 11 jun 2010, 19:29 ]
Titel: 

jeps, den restrikter virker ok, har gode erfarnger med den.

Forfatter:  TTA [ 12 jun 2010, 07:32 ]
Titel: 

ved hvor højt olie tryk skal mange bruge sådan en

Forfatter:  Cos4x4 [ 12 jun 2010, 13:05 ]
Titel: 

TTA skrev:
ved hvor højt olie tryk skal mange bruge sådan en


A hva for noget??

Forfatter:  TTA [ 12 jun 2010, 18:26 ]
Titel: 

Cos4x4 skrev:
TTA skrev:
ved hvor højt olie tryk skal mange bruge sådan en


A hva for noget??
prøver lige igen.. ved hvor højt olie tryk skal man over og bruge en olierestriktor

Forfatter:  K-FINN [ 12 jun 2010, 20:40 ]
Titel: 

Hvad er højt olietryk ?.
Hvad er der galt med det restriktor der orginalt sidder i en kuglelejer turbo, det er altså meget lille hul der er i en kuglelejer turbo...

Min 5e motor kører med 6 bar olietryk kold, og 4,5 bar varm i tomgang.
Kørte med en kina kuglelejer GT2860R turbo.

Forfatter:  Morten VJ [ 13 jun 2010, 06:16 ]
Titel: 

Garrett anbefaler et tryk på imellem 2,6-3,1bar ved maks motor omdrejninger.
Så får turboen den optimale volumen olie.

Olievolumen bliver styret af den indbyggede restriktor.
Trykket bliver styret af den eksterne retriktor i slangen.

Prøv at tænke benzindyser, og hvorledes volumen ændres med trykket!

http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... ation.html

Hvad en Kineser kopi skal have i tryk. Det ved jeg ikke, men det er vel en tro kopi eller :?:

MVH

Morten

Forfatter:  K-FINN [ 13 jun 2010, 09:48 ]
Titel: 

Ved ikke om det er tro kopi, men orginal garrett lejer passer i en kina lader, og kuglelejerne kan også købes der ude..

Mon der er ret mange, der kører med den ekstra restrikter på deres eftermonteret turbo.

Forfatter:  Morten VJ [ 13 jun 2010, 19:48 ]
Titel: 

Er det så grundet uvidenhed.
Eller man ved bedre en producenten af produktet????

MVH

Morten

Forfatter:  K-FINN [ 13 jun 2010, 19:53 ]
Titel: 

Det ved jeg ikke...

Var ude og checke mit HKS T04Z turbo kit, der er hellere ikke nogen restrikter på, om det er uvidenhed eller bedre viden fra HKS, skal jeg ikke udtale mig om...

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/