Powerforum
http://www.powerforum.dk/

Lån af AFR WB udstyr, LM-1
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=23958
Side 1 af 1

Forfatter:  Witz [ 15 aug 2010, 08:12 ]
Titel:  Lån af AFR WB udstyr, LM-1

Jeg har fået et rimeligt underligt problem med min gamle diesel bil, for at kunne lave lidt diagnose så vil jeg hører om der var een i det midtjyske der har en AFR WB måler der kan lånes en times tid eller to.

Forfatter:  grydesvamp [ 15 aug 2010, 15:56 ]
Titel: 

På lang sigt vil det bedre kunne betale sig at købe en selv, man kan være heldig at finde en brugt i fin stand til 1000kr og opefter ca.. og hvis du først er begyndt at rode med blanding/ justering osv. er den uundværlig. akurat som en tændingspistol til en benzin bil er et must have!

Forfatter:  Witz [ 16 aug 2010, 10:12 ]
Titel: 

tja, det kan naturligvis godt være..
men da jeg kun skal have lavet 3 målinger med de 3 programmer jeg har min motorstyring.
alternativt er at jeg finder et rullefelt og betaler de par hundrede kroner det kan koste for at få rullet 3 gange.
Det ville nemlig være rart at finde ud af hvorfor pokker mit afr forhold den er gået fra 18:5 til 16:5 i mellem området og fra 17 til 15, når jeg nærmer mig det rødefelt.

Forfatter:  TB206HDI [ 16 aug 2010, 18:06 ]
Titel: 

Witz skrev:
tja, det kan naturligvis godt være..
men da jeg kun skal have lavet 3 målinger med de 3 programmer jeg har min motorstyring.
alternativt er at jeg finder et rullefelt og betaler de par hundrede kroner det kan koste for at få rullet 3 gange.
Det ville nemlig være rart at finde ud af hvorfor pokker mit afr forhold den er gået fra 18:5 til 16:5 i mellem området og fra 17 til 15, når jeg nærmer mig det rødefelt.


Hvien bil og hvilken tuner?

Forfatter:  Witz [ 16 aug 2010, 21:35 ]
Titel: 

golf 4 100hk tdi'er

Da bilen blev lavet, var der ingen problemer med afr overhovedet, men det er noget der er kommet efterfølgende.
jeg var selv til stede da bilen blev mappet ind, og der var kun lige en svag brise af røg, intet man kunne se når man kørte i bilen.

på mit syns map og mit org map er der intet at spore omkring røg, om jeg så ligger og presser bilen fra 3500 til 4500rpm.

kun på mit optimeret map er der kommet synligt røg udvikling..
Der er dog monteret 2½" komplet udstødning inkl forrør og en trykslange er blevet skiftet da den var utæt
samt er der skiftet brændstof fra shell til statoil pga af rabat hos statoil.
ladetrykket er også iorden.
aktuelt ladetryk og forspurgt ladetryk passer som ganske fint i forhold til hinanden.
Men mangler kun lige at få målt afr på syn og org program sådan at jeg kan sætte det op i mod de data jeg har fra dengang bilen var frisk lavet.

har været ude og købe lidt dyse rens og noget til diesel olien.

Tuner kan vel et sted være ligemeget, da der ikke er rettet i styreboksen men det må være et mekanisk problem.
Men træls at mangle knap 20hk og 30-40, nu hvor bilen i forvejen ikke er hurtig.

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/