Powerforum
http://www.powerforum.dk/

Ny turbo til ca 400hk?
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=23992
Side 1 af 4

Forfatter:  Jack [ 01 sep 2010, 11:33 ]
Titel:  Ny turbo til ca 400hk?

Hey, har nu et nissan sr20det der laver 300kh og 380nm. Vi snakker 2 liters motor og køre med 1-1,1 i ladetryk nu. Det er med standard turbo der bare har fået lov og arbejde mere her på dens gamle dage. Sagen er jeg meget gerne ville op og ligge på omkring de 400hk, og har luret lidt på de turboer der sælges på powerpage.dk og har hørt meget godt om dem og twin scroll på det sidste. Men hvilken model ville i vælge? Målet må siges og være hurtigt ladetryk og en effekt på ca 400hk.
Bilen bruges til drift, så ladetrykket skal helst ikke være for forsinket.


Mvh Jack

Forfatter:  JPP [ 01 sep 2010, 19:33 ]
Titel: 

Banditten her http://powerpage.dk/node/63

Billede

Turbine:
Exducer Diameter, 49,5
Inducer Diameter, 61,5
Trim, 64,8
Valgmuligheder på A/R Turbinehuse:
A/R .63 T3 Single
A/R .70 T3 Twin Scroll
A/R .106 T3 Twin Scroll

Kompressor:
Inducer Diameter 52,5
Exducer Diameter 76,0
Trim 47,7
A/R 0,50
Indsugning passer til 4' (101,7mm)
Afgang passer til 2' (51mm)

360 graders lejer
Twin Scroll
Antisurge

Den er den mindste du kan finde derude med Twin Scroll men samtidig ikke mindre end at den er i stand til at leverer lige på den anden side af 500hk med valg af 1.06 A/R Twin sroll huset. Lille men stadig stor. Spektrummet er åbent afhængig af A/R og TS valg. Turboen leveres normalt med A/R .70 TS huset og ligger lige til højrebenet for 400hk i det setup.

En nissan RB25 standard laver med den turbo med .63 A/R huset fuld ladetryk ved 2500 rpm vel at mærke uden Twin Scroll setup. Dvs. der venter endnu langt tidligere ladetryk med .70 A/R TS huset når TS setup er bygget på manifolden/WG. Her er ekstra .70 A/R TS hus således leveret med ekstra til det kommende TS setup. Det bliver spændende at se hvor langt længere ned fuld ladetryk kommer med .70 TS huset på den bil. Bilen kører også drift.

Hvis du bygger Twin Scroll korrekt og anvender .70 A/R TS huset, så lander du højst sandsynlig dit ladetryk omkring de 2500rpm (måske tidligere) på din mindre 2.0 motor og mulighed for 480hk.

Med det mindre men enkelt indløb .63 A/R hus lander du forventelig ladetryk omkring de 2900-3100 rpm.

Der kan fint snakkes om at få ekstra turbinehus med.

Mvh Jakob

Forfatter:  Wankel [ 01 sep 2010, 23:29 ]
Titel: 

http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=23316

Støt mig :mrgreen:

Forfatter:  JPP [ 02 sep 2010, 17:27 ]
Titel: 

Wankel skrev:
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=23316

Støt mig :mrgreen:


Aaah uanset turbo er det vel næppe den turbosammensætning han skal have hvis det er tidlig ladetryk, drift og 400hk på en 2.0L
Din 66mm exducer på turbinehjulet er samme diameter som 750-800hk turboer... ! og at kompressorsiden så er meget mindre er lidt en omvendt hybrid IMO og mere til en langt større lavt ydende motor eller diesel IMO... jeg studsede over tallene/sammenhængen første gang du lagde den på... der skal altså flyttes noget mere luft for at der kommer sving i den turbo mod exducer på 49mm. Den har lidt en anden opgave end det Jack efterspørger

66mm turbine exd. og A/R 1.15 er at sammenligne med:
MP806065 = 64,5mm A/R 1.0 800hk
GT3788 = 68mm A/R 1,11 750hk
MP802360 = 68mm A/R 1,05 900hk
...alle turboerne har det til fælles at de har langt større kompressorside (langt større end 54mm)

Nu spørger Jack om vejledning. Det er drift på 2.0L motor.
49mm exd. og hus på .63 eller TS .70 løser den opgave. Meget tidlig ladetryk og mulighed for +400hk (kompressorside 52,5/76mm .50)

Forfatter:  Jack [ 06 sep 2010, 21:52 ]
Titel: 

JakobM: Den turbo lyder jo som født til drift og mange hk på min motor! Og prisen er jo slet ikke tosset. Kan det passe jeg så et sted du arbejde på og få lavet en stak flanger til manifold med collector på?
Hvor stor bør wastegaten være for og kunne klare jobbet?
Mange tak for hjælp/info.

Så skal der bare laves noget $$$ og så er der gang i et vinter projekt:-)

Forfatter:  dykkerdahl [ 07 sep 2010, 01:35 ]
Titel: 

Må vi ikke se den manifold du skal bruge.... :wow:

Forfatter:  Jack [ 07 sep 2010, 12:31 ]
Titel: 

dykkerdahl skrev:
Må vi ikke se den manifold du skal bruge.... :wow:


Jo da:-) http://www.full-race.com/catalog/produc ... ts_id=1065


Arrrr desværre er der ikke helt finas til sådan en fyr(1600$) Så tror mig og min kammerat må igang med og være kreative og svejse noget sammen selv:-)

Forfatter:  JPP [ 08 sep 2010, 16:10 ]
Titel: 

Jack skrev:
JakobM: Den turbo lyder jo som født til drift og mange hk på min motor! Og prisen er jo slet ikke tosset. Kan det passe jeg så et sted du arbejde på og få lavet en stak flanger til manifold med collector på?
Hvor stor bør wastegaten være for og kunne klare jobbet?
Mange tak for hjælp/info.

Så skal der bare laves noget $$$ og så er der gang i et vinter projekt:-)


Enkelt 38mm kan gøre det, men jeg ville nok vælge 50mm, eller 2 x 38mm.

Jeg har færdiglavede Twin Scroll collektorer - de kommer snart på hjemmesiden.

Forfatter:  dykkerdahl [ 08 sep 2010, 17:05 ]
Titel: 

Jeg har spurgt Full-race om de gad lave en manifold til mig... men det gad de ikke.....
'
Det er også bedre at lave en selv, så kan man lave den rigtigt........
:reading: + :reading: + :reading:


JakobM
Bliver de lavet i sort ?

Forfatter:  Jack [ 08 sep 2010, 19:49 ]
Titel: 

dykkerdahl skrev:
Jeg har spurgt Full-race om de gad lave en manifold til mig... men det gad de ikke.....
'
Det er også bedre at lave en selv, så kan man lave den rigtigt........
:reading: + :reading: + :reading:


JakobM
Bliver de lavet i sort ?


Satme fine sager de laver, men koster også der efter. Og for 10k+ kan jeg være meget kreativ hehe
Ja jeg må i gang med og researche lidt på hvordan sådan en bør smedes sammen.

JakobM, nogen pris ide ca?

Side 1 af 4 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/