Powerforum http://www.powerforum.dk/ |
|
Reduktionsventil i ABS-enhed? http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=24008 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | Jack [ 06 sep 2010, 21:43 ] |
Titel: | Reduktionsventil i ABS-enhed? |
Hey PP, i jagten på mere plads i mit motorrum(vil gøre det noget sjovere og få plads til anden turbo+manifold og extern wastegate) vil jeg fjerne min abs blok helt, da jeg alligevel har trukket sikringerne ud til den. Bilen er en nissan 200sx s14. Og den har kun et bremse rør der går bagud, så planen var bare og montere det direkte i hovedcylinderen, og så lave et t-stykke til de foreste hjul fra hovedcylinderen. Men så slog det mig: Mon der er nogen reduktionsventil i sådan en abs blok, eller det bare er "frit" flow ud til alle rør? Nogen der tør udtale sig om dette? Mvh Jack |
Forfatter: | møffe [ 07 sep 2010, 14:40 ] |
Titel: | |
på med sådan en reduktionsventil. mener de billige fra wilwood er ok. ellers har jeg da hørt om et par stykker der har bygget en budget løsning ud af en lastventil. umildbart er det da bare at prøve. overbremser den på baghjulene er det jo bare at eftermontere. |
Forfatter: | luske [ 07 sep 2010, 17:30 ] |
Titel: | |
er det ikke opel af ældre årgang der bruger sådan nogle begrænsere der er skruet i hovedcylinderen ?? altså en dingenot der skrues i gevindet på hovedcylinderen og så får skruet bremserøret i den anden ende mener de fåes med forskellig begrænsning af trykket MVH Luske |
Forfatter: | Bufas [ 07 sep 2010, 18:54 ] |
Titel: | |
luske skrev: er det ikke opel af ældre årgang der bruger sådan nogle begrænsere der er skruet i hovedcylinderen ?? altså en dingenot der skrues i gevindet på hovedcylinderen og så får skruet bremserøret i den anden ende
mener de fåes med forskellig begrænsning af trykket MVH Luske Næsten rigtigt. Den sidder som ekstra ved siden af hovedcylinderen. Ikke skruet direkte i den. De kan fåes med forskellige begrænsninger, ihvertfald 40 og 45 bar. Men hvor hvad sidder og hvordan man ser forskel ved jeg ikke. Skal du bruge en er det baghjustrækkerne du skal lede efter. Kadett C Manta/Ascona A/B Rekord E for at nævne nogle. Men generelt alle baghjulstrækkerne med de store motorer i. Jeg ved ikke om de findes på Kadett C 1.2. Dog er jeg ret sikker på at ihvertfald Omega B er undtaget, og muligvis også A'eren. |
Forfatter: | luske [ 07 sep 2010, 19:12 ] |
Titel: | |
Bufas skrev: luske skrev: er det ikke opel af ældre årgang der bruger sådan nogle begrænsere der er skruet i hovedcylinderen ?? altså en dingenot der skrues i gevindet på hovedcylinderen og så får skruet bremserøret i den anden ende mener de fåes med forskellig begrænsning af trykket MVH Luske Næsten rigtigt. Den sidder som ekstra ved siden af hovedcylinderen. Ikke skruet direkte i den. De kan fåes med forskellige begrænsninger, ihvertfald 40 og 45 bar. Men hvor hvad sidder og hvordan man ser forskel ved jeg ikke. Skal du bruge en er det baghjustrækkerne du skal lede efter. Kadett C Manta/Ascona A/B Rekord E for at nævne nogle. Men generelt alle baghjulstrækkerne med de store motorer i. Jeg ved ikke om de findes på Kadett C 1.2. Dog er jeg ret sikker på at ihvertfald Omega B er undtaget, og muligvis også A'eren. mente nok det ikke var helt skævt , men rart med lidt ekspertviden til lige at korigere det værste ![]() MVH Luske |
Forfatter: | Jack [ 07 sep 2010, 19:27 ] |
Titel: | |
Mange tak for inputs:-) Tror efter lidt google'ing valget lander på denne: http://www.rallyshop.dk/commodity/1269 Har rimelig fine bremser foran og den vil gerne "stå lidt på forhjul" så ville sgu være fint lige og justere den helt ind. Ellers skulle der vel ikke være de store problemer i og fjerne den? Skal bare have fundet et t-stykke så. Nogen der kan komme i tanke om en ford der skulle køre med sådan et t-stykke? |
Forfatter: | needspeed [ 07 sep 2010, 19:54 ] |
Titel: | |
Jack skrev: Mange tak for inputs:-)
Tror efter lidt google'ing valget lander på denne: http://www.rallyshop.dk/commodity/1269 Har rimelig fine bremser foran og den vil gerne "stå lidt på forhjul" så ville sgu være fint lige og justere den helt ind. Ellers skulle der vel ikke være de store problemer i og fjerne den? Skal bare have fundet et t-stykke så. Nogen der kan komme i tanke om en ford der skulle køre med sådan et t-stykke? Ford Sierra har et t-stykke siddende i bag, hvor bremserøret deles ud til hver baghjul. |
Forfatter: | møffe [ 07 sep 2010, 19:54 ] |
Titel: | |
ford sierra med og uden abs køre med 2 krese til forhjul og en kres til baghjul med et T stykke mellem baghjulene. hvis jeg ikke husker helt forkert. gider ikke lige gå ud og tjekke lige nu ![]() |
Forfatter: | needspeed [ 07 sep 2010, 19:58 ] |
Titel: | |
møffe skrev: ford sierra med og uden abs køre med 2 krese til forhjul og en kres til baghjul med et T stykke mellem baghjulene.
hvis jeg ikke husker helt forkert. gider ikke lige gå ud og tjekke lige nu ![]() ha ha ha, jeg kom først ![]() (ps. det gør jeg hver gang siger hun ![]() |
Forfatter: | møffe [ 07 sep 2010, 20:05 ] |
Titel: | |
needspeed skrev: møffe skrev: ford sierra med og uden abs køre med 2 krese til forhjul og en kres til baghjul med et T stykke mellem baghjulene. hvis jeg ikke husker helt forkert. gider ikke lige gå ud og tjekke lige nu ![]() ha ha ha, jeg kom først ![]() (ps. det gør jeg hver gang siger hun ![]() ren win win.. hellere først end sidst. dog var jeg mere specifik med både non abs og abs modellen ![]() |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |