Powerforum
http://www.powerforum.dk/

Not skudt ud gennem remhjul.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=24229
Side 1 af 2

Forfatter:  ove lungskov [ 18 nov 2010, 12:31 ]
Titel:  Not skudt ud gennem remhjul.

Hey nu har jeg endelige fået min agz(t)e motor ud og køre :-) men var i den uheldige situation i lørdags at den skød noten i krumtappen ud igennem remhjulet så knaster og det hele har stået stille men ikke tappen. nå mit spørgsmål er så om der er nogen der kan forklare hvordan det kunne ske??

Forfatter:  lqs [ 18 nov 2010, 12:54 ]
Titel: 

vildt gæt... "nogen" har tunet din motor med et andet remhjul. de samme nogen har ikke kigget sig for!
men er det egentlig et problem på sådan en motor?
MVH søren

Forfatter:  Captain Slow [ 18 nov 2010, 14:40 ]
Titel: 

nogen har ikke tjekket notén, og brugt et aluhjul,,

moralen er,,tjek altid notén, og notgangen når det er adskilt, især på motorer der skal trække en kompressor.

jeg har altid sat en ny not i, hvis der var bare den mindste frigang på 4agz motorer

løsning, lav en ny notgang på modsat side af krumtappen

Forfatter:  HenrikGM [ 18 nov 2010, 15:26 ]
Titel: 

Hjulet er gået løs, og noten kan ikke overføre kræfterne uden friktionskraften mellem hjul og aksel. Så går det galt derfra.

Forfatter:  martin høj [ 18 nov 2010, 15:40 ]
Titel: 

Den har nok bukket nogle ventiler.
Og ingen tvivl om det er fordi den store bolt ikke har været spændt ordenligt på krumtap.
Men vill da prøve og starte bilen med de nye hjul mont inden du hiver toppen af..Kan jo være heldig den ikke har bukket dem.

Forfatter:  K-FINN [ 18 nov 2010, 16:54 ]
Titel:  Re: Not skudt ud gennem remhjul.

ove lungskov skrev:
Hey nu har jeg endelige fået min agz(t)e motor ud og køre :-) men var i den uheldige situation i lørdags at den skød noten i krumtappen ud igennem remhjulet så knaster og det hele har stået stille men ikke tappen. nå mit spørgsmål er så om der er nogen der kan forklare hvordan det kunne ske??


Er remhjul ikke flækket, det har de nemlig med og gøre...

Forfatter:  HenrikGM [ 18 nov 2010, 17:04 ]
Titel: 

martin høj skrev:
Den har nok bukket nogle ventiler.
Og ingen tvivl om det er fordi den store bolt ikke har været spændt ordenligt på krumtap.
Men vill da prøve og starte bilen med de nye hjul mont inden du hiver toppen af..Kan jo være heldig den ikke har bukket dem.


Måske man lige skulle vente med det startforsøg indtil man har prøvet om der var kompression på alle....

Det går knapt så vildt for sig på starteren, som hvis den tænder på 3cylindre, og den sidste er ved at bræke ventilerne af...

Forfatter:  ove lungskov [ 18 nov 2010, 17:50 ]
Titel: 

Det er et remhjul i støbejern fra en silvertop så nej ''nogen'' har ikke tunet noget remhjul eller noget her, da jeg ikke køre med kompressor men turbo deraf som jeg også skrev agz(T)e. og umiddelbart er der ikke sket noget med ventilerne da den køre igen. kunne bar godt tænke mig og finde ud af hvorfor den gjorde det? er det en sygdom på disse motore??
Ps. bolten er spændt i det moment den skal.

Forfatter:  ove lungskov [ 18 nov 2010, 17:59 ]
Titel: 

K-FINN: jo rent faktisk lige nøjagtigt, kan man få noget der kan holde??

Forfatter:  K-FINN [ 18 nov 2010, 18:41 ]
Titel: 

ove lungskov skrev:
K-FINN: jo rent faktisk lige nøjagtigt, kan man få noget der kan holde??


www.turbomotor.dk har dem i alu, der har jeg ikke oplevet de går istykker...

http://www.turbomotor.dk/contents/da/d51.html

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/