Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 22 jun 2018, 02:59

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 05 nov 2015, 20:15 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 sep 2011, 18:45
Indlæg: 660
De kan hvertfald ikke nægte dig en b230fk motor.

Sendt fra min D5803 med Tapatalk


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 nov 2015, 20:49 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 856
Geografisk sted: Hellerup
Ellers køre du bare bilen til tyskland, så kan de vel lave papir ved tüv.. det koster selvfølgelig en del mere, men så er det jo iorden det hele :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 nov 2015, 22:28 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 07 mar 2015, 20:54
Indlæg: 203
Geografisk sted: Frederikshavn
Har også på mail at FK'eren ikke er noget problem.


@ Jacobsen ... Ja, men så har man vel også sagt farvel til minimum 60-70.000 ,- kr - Helt urealistisk :stop: (urealistisk for mig i hvertfalde :) )

_________________
Vh. Mads


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 nov 2015, 20:41 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 856
Geografisk sted: Hellerup
jeg tror turen til tyskland er ca 20.000kr.. så vidt jeg ved er det i den størrelses orden ca... Men jo det er da mange penge desværre :S


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 nov 2015, 08:59 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 sep 2011, 18:45
Indlæg: 660
Der er også www.autoconsult.dk , dog er han billiger, men der også flere stopklodser ved og bruge ham.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 dec 2016, 17:12 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43
Indlæg: 328
og ellers skulle jotuning være manden der kan få det godkendt i tysland, men det koster også

svan

_________________
Nu: Golf 3 TDI med BOV og box
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN


Top
 Profil  
 
 Titel: Re:
Indlæg: 07 dec 2016, 17:17 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43
Indlæg: 328
Runesm skrev:
Jeg stod i samme situation da jeg skulle bygge min Saab 90.

Den var så også en 85'er, så jeg skulle dokumentere emission, hvilket jeg godt kunne hvis jeg brugte en komplet 8v turbo motor med original mekanisk indsprøjtning.

Men den motor havde +20% (Fra 100 hk til 145hk) og så var den med turbo jo, som automatisk fælder +20% reglen. - Dvs Ja fra færdselsstyrelsen ang emission, nej fra SKAT omkring afgift.

Så spurgte jeg skat om turboladning af min original motor hvis jeg bibeholdte en helt original motor (Samme stempler, krumtap, blok og topstykke), og bare kørte trykladning på den. Det sagde skat var helt fint - endda fritaget fra +20% reglen uanset effekt fordi det var på original motoren. Men så sagde færdselsstyrelsen nej, fordi den motor jo var helt fremmed land mht forurening da den aldrig var blevet godkendt med, som du siger, mixed parts (Pga tilføjelsen af turbo). Altså, ja fra skat, nej fra færdselsstyrelsen.
Det ville kræve en TÜV måling af emissionen.
Jeg havde homolegeringsattest fra Saab der godkendte (så vidt jeg husker) 220hk i min karosse, så bilen ville være sikker og ikke blive rykket midt over.

Jeg tror de regler er skrevet så modstridende med vilje, for at undgå folk tuner.



Noget tilsvarende fik jeg altså godkendt da jeg konverterede min XR3I til trykladning, jeg dokumenterede at den org motor var bygget om med neddrejning af de org stempler med fotodokumentation, hertil Fords org tillæg til RS turbo hvori forskellene på de 2 motorer er beskrevet, hægtede KE anlægget og møllen på og kørte til syn, godkendt og uden skats indblanden, og her snakker vi fra 105 til 132 hk altså over 20%

svan

_________________
Nu: Golf 3 TDI med BOV og box
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Re:
Indlæg: 08 dec 2016, 12:49 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 sep 2011, 18:45
Indlæg: 660
svan skrev:
Runesm skrev:
Jeg stod i samme situation da jeg skulle bygge min Saab 90.

Den var så også en 85'er, så jeg skulle dokumentere emission, hvilket jeg godt kunne hvis jeg brugte en komplet 8v turbo motor med original mekanisk indsprøjtning.

Men den motor havde +20% (Fra 100 hk til 145hk) og så var den med turbo jo, som automatisk fælder +20% reglen. - Dvs Ja fra færdselsstyrelsen ang emission, nej fra SKAT omkring afgift.

Så spurgte jeg skat om turboladning af min original motor hvis jeg bibeholdte en helt original motor (Samme stempler, krumtap, blok og topstykke), og bare kørte trykladning på den. Det sagde skat var helt fint - endda fritaget fra +20% reglen uanset effekt fordi det var på original motoren. Men så sagde færdselsstyrelsen nej, fordi den motor jo var helt fremmed land mht forurening da den aldrig var blevet godkendt med, som du siger, mixed parts (Pga tilføjelsen af turbo). Altså, ja fra skat, nej fra færdselsstyrelsen.
Det ville kræve en TÜV måling af emissionen.
Jeg havde homolegeringsattest fra Saab der godkendte (så vidt jeg husker) 220hk i min karosse, så bilen ville være sikker og ikke blive rykket midt over.

Jeg tror de regler er skrevet så modstridende med vilje, for at undgå folk tuner.



Noget tilsvarende fik jeg altså godkendt da jeg konverterede min XR3I til trykladning, jeg dokumenterede at den org motor var bygget om med neddrejning af de org stempler med fotodokumentation, hertil Fords org tillæg til RS turbo hvori forskellene på de 2 motorer er beskrevet, hægtede KE anlægget og møllen på og kørte til syn, godkendt og uden skats indblanden, og her snakker vi fra 105 til 132 hk altså over 20%

svan


Mærkeligt, alt over 20% kommer Skat normalt automatisk ind over. Men tror ikke halvdelen af de synsfolk kender reglerne selv.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Re:
Indlæg: 10 dec 2016, 16:32 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43
Indlæg: 328
Thomas h p skrev:
svan skrev:
Runesm skrev:
Jeg stod i samme situation da jeg skulle bygge min Saab 90.

Den var så også en 85'er, så jeg skulle dokumentere emission, hvilket jeg godt kunne hvis jeg brugte en komplet 8v turbo motor med original mekanisk indsprøjtning.

Men den motor havde +20% (Fra 100 hk til 145hk) og så var den med turbo jo, som automatisk fælder +20% reglen. - Dvs Ja fra færdselsstyrelsen ang emission, nej fra SKAT omkring afgift.

Så spurgte jeg skat om turboladning af min original motor hvis jeg bibeholdte en helt original motor (Samme stempler, krumtap, blok og topstykke), og bare kørte trykladning på den. Det sagde skat var helt fint - endda fritaget fra +20% reglen uanset effekt fordi det var på original motoren. Men så sagde færdselsstyrelsen nej, fordi den motor jo var helt fremmed land mht forurening da den aldrig var blevet godkendt med, som du siger, mixed parts (Pga tilføjelsen af turbo). Altså, ja fra skat, nej fra færdselsstyrelsen.
Det ville kræve en TÜV måling af emissionen.
Jeg havde homolegeringsattest fra Saab der godkendte (så vidt jeg husker) 220hk i min karosse, så bilen ville være sikker og ikke blive rykket midt over.

Jeg tror de regler er skrevet så modstridende med vilje, for at undgå folk tuner.



Noget tilsvarende fik jeg altså godkendt da jeg konverterede min XR3I til trykladning, jeg dokumenterede at den org motor var bygget om med neddrejning af de org stempler med fotodokumentation, hertil Fords org tillæg til RS turbo hvori forskellene på de 2 motorer er beskrevet, hægtede KE anlægget og møllen på og kørte til syn, godkendt og uden skats indblanden, og her snakker vi fra 105 til 132 hk altså over 20%

svan


Mærkeligt, alt over 20% kommer Skat normalt automatisk ind over. Men tror ikke halvdelen af de synsfolk kender reglerne selv.


det er kun ved motorskifte, dette var tuning af den org motor, det er uden afgiftpligt men du skal kunne dokumentere forurening og bilens egnethed, og da jeg havde brugt org fødesystem fra RS og bremserne var identiske så var det ikke noget problem.

svan

_________________
Nu: Golf 3 TDI med BOV og box
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Re:
Indlæg: 11 dec 2016, 16:02 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1611
svan skrev:
det er kun ved motorskifte, dette var tuning af den org motor, det er uden afgiftpligt men du skal kunne dokumentere forurening og bilens egnethed, og da jeg havde brugt org fødesystem fra RS og bremserne var identiske så var det ikke noget problem.

svan


Det burde ikke gå, da det brændstofsystem ikke er godkendt på den motorombygning. Jeg blev stoppet på samme måde at bygge på, skat ville godt ta' den ombygning, men færdselsstyrelsen ville ikke, da det var en modificeret motor, så kunne forureningen ikke godtages med brændstofanlæg fra en anden bil.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team