Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 sep 2018, 09:45

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 17 jan 2014, 21:01 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 sep 2011, 18:45
Indlæg: 660
jens skrev:
Den eneste spændende turbo maskine fra volvo der rammer lige på 220 hk
med type godkendelse og emissions papirer er en 2.5 b5254t3 fra en s40 / v50 / c30 t5. fås også i focus st220 og mondeo 2.5t så er der bare lige momentet 320 nm er det ikke max 310.


275nm må den vist kun have :)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2014, 12:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Så er det en 2.4 b5244t3 fra feks s80. Den har 270 nm og 193-200 hk. Men det er et fedt for når du bytter turbo og manifold så gælder det alligevel ikke. Eneste måde er at montere turboen så den ikke kan ses fra motorrummet når du bliver stoppet.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jan 2014, 16:42 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 sep 2011, 18:45
Indlæg: 660
Idag fik jeg så snakket med Kurt Sten Jensen inde fra trafikstyrelsen, han er manden der står for alt det med biler der inde.

Han sagde at jeg sådan set kunne gøre hvad jeg ville så længe jeg har dokumentation på at volvo godkender at karrossen kan holde til de 220hk og 275nm. hvilket volvo også gør der jeg har fået en Homolegeringsattest fra volvo, som siger det samme. Krav var jeg overholder forurening i tomgang, og bilen ikke støjer for meget.

Der var heller ikke noget galt med at jeg bygger en motor sammen, af flere forskellige motorer. Må dog ikke tage en motor med flere hk og drosle den. det vil sige at tog jeg en v70r motor med 300hk, og droslede den ned til 220hk, det må man desværre ikke.

Sagde så jeg har lidt problemer med den lokale synsmand, men kunne bare give ham hans nummer, så skulle han nok forklare hvordan tingene hang sammen :rock:

Så alt i alt var det ikke nogen problemer med og få den synet :gnaek:

Så det bare hvad Told og Skat vil have i afgift, men det må blive næste projekt :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jan 2014, 14:16 
Offline

Tilmeldt: 13 maj 2012, 15:02
Indlæg: 3
Lækkert Thomas, så må vi håbe den kan blive godkendt uden for mange problemer med den synsmand hehe :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jan 2014, 14:46 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 sep 2011, 18:45
Indlæg: 660
Kevin7200 skrev:
Lækkert Thomas, så må vi håbe den kan blive godkendt uden for mange problemer med den synsmand hehe :)


Synsmanden må bare rette ind, vis bilen er iorden, skal han syne den :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 nov 2015, 11:50 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 07 mar 2015, 20:54
Indlæg: 203
Geografisk sted: Frederikshavn
Hvor står vi andre der ikke kan få fat i de godkendings papipre fra Volvo der siger 220 hk og 275 nm ? (Undskyld jeg hi-jacker din tråd Thomas)

Jeg har prøvet Volvo Danmark, Volvo Sverige, Volvo Norge, Volvo Tyskland og Volvo Holland.

Danmark siger NEJ.
Sverige siger NEJ.
Norge siger nej, fordi jeg ikke er norsk statsborger.
Tyskland siger NEJ.
Volvo Holland siger nej, fordi jeg ikke er hollænder.


Har jeg kun muligheden for enten at skrotte bilen, eller konvertere den til kun at må køre trackdays, fx hvilket så heller ikke er noget ved i DK. ?

_________________
Vh. Mads


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 nov 2015, 13:00 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 sep 2011, 18:45
Indlæg: 660
Tænker typegodkendelsen fra den største model i 200 serien kan hjælpe en lidt, så ved synsmanden da, at den mindst kan holde til de hk? Og så kom med en rullefeltets attest? Måske et smuthul?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 nov 2015, 16:22 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 07 mar 2015, 20:54
Indlæg: 203
Geografisk sted: Frederikshavn
Har på papir at min er en B23E med 136 hk og har så B230FK i nu med 135 hk ... Så dét er ingen problem ... Men så snart man skal have en lidt større mølle på, så går det jo nok galt :hrmpf:

_________________
Vh. Mads


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 nov 2015, 17:33 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 856
Geografisk sted: Hellerup
Du kan altid få den godkendt med en B21ET motor...

Du vil altid løbe ind i problem større turbo eller ej, så snart bilen laver over 220hk og 275nm er du jo allerede ude på et sidespring.. :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 nov 2015, 18:49 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 07 mar 2015, 20:54
Indlæg: 203
Geografisk sted: Frederikshavn
Så ryger idéen bare rimeligt meget ;)

_________________
Vh. Mads


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team