Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 21 nov 2018, 09:37

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 30 nov 2014, 19:50 
Offline

Tilmeldt: 28 nov 2014, 17:29
Indlæg: 7
Jeg har fået monteret nye knaster i min 106 Gti, men de skal justeres.
Hvem på Sjælland kan i anbefale?

Bor i Næstved


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 nov 2014, 20:13 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Har du data på knaster, burde enhver mekanikker kunne gøre det

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 nov 2014, 20:43 
Offline

Tilmeldt: 28 nov 2014, 17:29
Indlæg: 7
Det er et sæt 743 fra catcams.
De er lavet til at blive stillet på mærkerne, men vil gerne have den finjusteret


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 dec 2014, 05:48 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Det kræver du har data på knasterne

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 dec 2014, 13:26 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
Det kunne være interesant at se nogle tal på den gamle knast og den nye fra Catcams.
Især indsugningsknastens lukketidspunkt syntes jeg at der bliver gjort meget ud af.

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 dec 2014, 18:06 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Syntes det plejer være udstødningssiden der flytter mest, når man drejer på knasthjul

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 dec 2014, 21:26 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Indlæg: 349
Geografisk sted: Ebeltoft
K-FINN skrev:
Syntes det plejer være udstødningssiden der flytter mest, når man drejer på knasthjul

Du er vel nødt til at bruge 1/2 dag på et rullefelt. Jeg brugte VAE for nogle år siden og vi fandt 20 Hk ved at stille hele systemet inden for +/- 1 grad. Efterfølgende har jeg sat større udstødningsknast i fra en 7A sugemotor men ikke justeret - heller ikke på indsugningen, da ventildækslet så skal af mellem hvert rul.
(dovenskab - hæv ladetrykket - så ryger det ind)

_________________
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 dec 2014, 23:54 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Det er jo spørgsmålet om den skal stilles efter specs (fra CatCams), eller efter ydelse. De to ting behøver ikke hænge sammen på lige din motor.

Det første er rimeligt nemt - det kan klares med en gradskive som du kan printe fra internettet, og et måleur - evt. med magnetbase.

CatCams lægger specs på alle deres knaster på deres hjemmeside, så det er bare at komme i krig.

Optimeret ydelse kræver netop en laaang dag på rullefelt. Med de rigtige knasthjul - f.eks. CatCams' egne, så kan det dog gå hurtigere.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team