Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 17 aug 2018, 02:53

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 21 jun 2015, 20:11 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 nov 2007, 18:36
Indlæg: 46
Geografisk sted: Haderslev, Jylland
Hej,

Langt om længe fik jeg endelig bilen ud og trille idag, efter mange forskellige problemer.. :damn:

Men her idag oplever jeg problemer med benzintrykket..

Jeg kører med en justerbar benzinregulator og en bosch 044 benzinpumpe. Benzinpumpen blev installeret for 14 dage siden, og bilen har indtil idag kun været startet i tomgang...

Når bilen bliver startet op er benzintrykket omkring 3 bar, dog synes jeg visningen er noget svingende, da nålen "hopper" en smule, men trykket holdes omkring de 3 bar...

Efter jeg kørte bilen ud af værkstedet, var det som om bilen ikke reagerede på gassen, og til sidst gik i stå. Jeg startede bilen op igen, men kort efter døde den igen. Jeg lod den stå lidt og startede derefter bilen op igen, og der opdagede jeg at benzintrykket på regulatoren lige så stille faldt, for til sidst at stå på 0 bar.
Bilen stod stadigvæk i tomgang, men kørte noget magert, og reagerede slet ikke på gassen..

Hvad kan skyldes dette? Er det en defekt benzintryk regulator? Jeg synes membranen inde i benzintryksregulatoren så noget slidt ud... Kan det medvirke at trykket vil falde, eller burde det stige?
Er det den nye benzinpumpe der enten ikke levere nok til motoren, eller benzinpumpen der ikke får nok benzin fra tanken? Filtre og lignede er skiftet, og der er ikke tegn på snavs/skidt nogen steder...


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jun 2015, 16:25 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3481
Start med og klem retur, så kan du se om pumpen kan give tryk.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jun 2015, 22:55 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1614
Lyder nærmere som pumpen ikke rigtig kører når trykket falder sådan.
Som finn siger, klem lidt på returen og se om der kommer tryk på.

Tag returslangen af og se om den bladrer benzin afsted. Hvis ikke, kig på pumpen. En 044 der ikke leverer nok benzin til at holde tomgang, det lyder usandsynligt

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jun 2015, 12:21 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 nov 2011, 22:31
Indlæg: 505
Geografisk sted: Skjern
Det lyder på mig også som om at du har stillet dit grund tryk forkert.
Det bør du stille med stoppet motor, og pumpen igang. Hvis du stiller det når motoren kører så bliver dit vakuum i manifolden trukket fra, og afh. Hvilke omdr. den kører med vil trykket være forskellig fra gang til gang. Det er helt normalt at trykket hopper når bilen er startet.

Dette burde dog ikke være årsagen til den fejl du beskriver. Evt. Stoppet filter eller regulator!

Hvilke type regulator er det? Jeg ved at eks. Thomas har haft lidt problemer med Nuke regulatoren.



Sent from my iPad using Tapatalk

_________________
Steffen
______________________________
Mange tilfældig fejl er ikke tilfældige
http://volvo.daigaard.dk
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jun 2015, 15:29 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3481
Man kan sagtens justere tryk med motor igang, der tager man vacum slange af imens.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jun 2015, 15:42 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 nov 2011, 22:31
Indlæg: 505
Geografisk sted: Skjern
Det skriver han jo ikke noget om at han har gjort han skriver tvært i mod at det var ca. 3 bar da bilen var startet op.

Hvorfor skulle man i øvrigt justere benzin tryk med motoren kørende? Den ville jo hakke afsted med alt for fed blanding!!!


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Steffen
______________________________
Mange tilfældig fejl er ikke tilfældige
http://volvo.daigaard.dk
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jun 2015, 15:44 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1614
Daigaard skrev:
Det skriver han jo ikke noget om at han har gjort han skriver tvært i mod at det var ca. 3 bar da bilen var startet op.

Hvorfor skulle man i øvrigt justere benzin tryk med motoren kørende? Den ville jo hakke afsted med alt for fed blanding!!!


Sent from my iPhone using Tapatalk



Han skriver:
Efter jeg kørte bilen ud af værkstedet, var det som om bilen ikke reagerede på gassen, og til sidst gik i stå. Jeg startede bilen op igen, men kort efter døde den igen. Jeg lod den stå lidt og startede derefter bilen op igen, og der opdagede jeg at benzintrykket på regulatoren lige så stille faldt, for til sidst at stå på 0 bar.

Det lyder som om pumpen ikke kører når trykket bare daler for at gå i 0

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jun 2015, 18:13 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 nov 2011, 22:31
Indlæg: 505
Geografisk sted: Skjern
Det kunne du godt have ret i, er pumpen monteret så du kan høre/måle på den?
For så må du igang med lidt diagnosearbejde.




Sent from my iPad using Tapatalk

_________________
Steffen
______________________________
Mange tilfældig fejl er ikke tilfældige
http://volvo.daigaard.dk
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jun 2015, 20:36 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1251
Daigaard skrev:
Det skriver han jo ikke noget om at han har gjort han skriver tvært i mod at det var ca. 3 bar da bilen var startet op.

Hvorfor skulle man i øvrigt justere benzin tryk med motoren kørende? Den ville jo hakke afsted med alt for fed blanding!!!


Sent from my iPhone using Tapatalk



Jeg plejer at grundjustere til 3 bar uden at have motor startet, når det så er gjort så hiver jeg lige vacumslangen af (finger på slangen) når motor er startet, så kan man hurtigt se om det står som det skal.
Det tager jo kun 10sek og motor hakker nu ikke af den smule bens ;-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team