Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 29 jun 2025, 22:47

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Altså, jeg havde lige fået sat en ny udstødning på, og det lød GODT!!! Men efter at have kørt lidt over et kvarter begyndte det at larme.. MEGET, kan ikke helt lokalisere lyden, men det er klart at det ikke er den nye potte.. det larmer meget oppe omkring motoren.. dunno.. hva kan det være?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Hej.
Hvad bil er det? Er det en kompl. udstødning, eller bare en potte?
Det lyder som pakningen mellem forrør og manifold, eller en manifolds-pakning.

Det er en bag-potte, men jeg tror du har ret! Jeg har prøvet at stå med fjæset nede i motorrummet mens en ven gav den gas, og det lyder til at være ved manifolden, eller deromkring! Det er en supra fra 86, hvad kan jeg selv gøre ved det? Hvis det 'kun' er pakningen skifter jeg den selv.. jeg kan nemlig bare ikke se nogen huller i hverken forrør eller andre steder.. Men jeg tror du har ret, for med den nye (universal!!) potte har det hele måske givet sig lidt, og der er måske kommet lidt mere 'ryste-ryste' over udstødningen, hvilket så måske har forårsaget gnidninger så der er blevet 'utæt'! Jeg hæver den imorgen og ser efter! Tak for hjælpen Gert! :)

du kan kontrollere manifoldspakningen ved at gøre den ren rundt om toppen! så kan du kontrollere efter sorte strger så er den utæt! det er tydeligt at se, hvis toppen bare er en smule ren! det kan nemt give en masse larm!

men bare kig efter sorte streger på hele udstødning! de er der et eller andet sted! og finder du dem har du fundet dit problem!

10-4 rubberduck. :-D

hej i herning
du kan også prøve at holde hånden eller en boldt for udstødningsrøret så du får opbygget et tryk i hele røret mens motoren går i tomgang, så kan du hurtigt høre hvor den er utæt da den vil væse kraftigt fra det utæte sted.:-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time