Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 maj 2025, 20:40

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 08 jul 2002, 22:09 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 343
Geografisk sted: Fyn Odense
nu har jeg fået monteret min turbo på min sierra dohc
men som I alle sage til mig skulde jeg have et tilskud af benzin, nu har den været på rullefeldt
og ganske rigtig den mangler benzin
ham der skulde instille den sage at det var nok at montere en benzinrrgulator (som er styret af trykket)
men det var det alså bare ikke øv øv
for at spare lidt kan det så ikke lade sig gøre at lave et system hvor man kan brug 1 til 4 standard dysser
jeg har jo en komp.insugning liggede

ps. den køre nu med 0,2 bar og der er drejet 1mm af stemp.
142hk 215nm
og det er SKU IKKE NOK
mvh lunde

_________________
mvh chr.lunde
Ford SIERRA TURBO


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jul 2002, 22:42 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 617
Geografisk sted: København
Hejsa.

Det er godt nok noget fusk, men prøv at kikke på denne side :

http://www.emergent.com.au/200sx/diy_aid.html

Det bedste ville være at købe en Map Fueler eller en anden Motor Styring.
Jeg er bla. igang med et lille projekt, hvor jeg laver min egen programerbar
Map Fueler, men der er stadigvæk lang vej endnu.

Mvh
Michael.

_________________
Mvh
Michael.

[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/do_not_intrude.asp?from=affiliate&refid=gjelsoe.dk&itemid=bn2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/gallery/banner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jul 2002, 20:17 
kører den så problem frit med 0,2 bars ladetryk eller har du prøvet et højere tryk .

mvh. allan


Top
  
 
Indlæg: 10 jul 2002, 23:59 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 343
Geografisk sted: Fyn Odense
der lidt nøkken ved svag gas der hvor den begynder at lade
men ve fuld gas køre den super.
hvis alså 142hk og 215nm er super:-|

mvh lunde:-D

_________________
mvh chr.lunde
Ford SIERRA TURBO


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jul 2002, 12:12 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 617
Geografisk sted: København
Du kan også trykke den orginale benzintryke regulator lidt sammen, så den
måde får du lidt højere benzintryk på den, men det gælder så også når der ikke
er ladetryk, Lasse har bla. lavet det på sin bil.

Mvh
Michael.

_________________
Mvh
Michael.

[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/do_not_intrude.asp?from=affiliate&refid=gjelsoe.dk&itemid=bn2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/gallery/banner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jul 2002, 12:36 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Kan du ikke tilpasse en progressiv justerbar turbo regulator fra feks gik til din dyssebro så benzintrykket stiger fra feks 3 til 4 bar når du lader 0.5 bar. Sådan er de fleste godkendte kit lavet for at de kan blive miljøgodkendt og beholde den originale benzinøkonomi. Kan dohc motorstyringen forøvrigt ikke omprogrammeres til at acceptere større dysser lige som en cosworth kan.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jul 2002, 18:31 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 343
Geografisk sted: Fyn Odense
jeg ved ikke så meget om at det der.er ikke mek.:´-(
men det ender nok med at jeg må købe en map fueler af lasse
og bruge 2 standard dysser som ekster sprøt

håber jeg får min 170hk 270nm:-|

ps er der nogen der måske kan hjælpe mig med at montere en map fueler
og eventuelt få det indkørt


mvh lunde:-)

_________________
mvh chr.lunde
Ford SIERRA TURBO


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jul 2002, 19:35 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 30
Hej...

MichaelG:
Du kan også trykke den orginale benzintryke regulator lidt sammen, så den
måde får du lidt højere benzintryk.

Virker det på alle benzintryks regulator ?
Hvor meget skal den ca trykkes for at få en ½bar mere ?

Mvh Mads

_________________
Mvh Mads B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jul 2002, 21:38 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 617
Geografisk sted: København
Hejsa Mads.

Man bør kunne lave det nummer på alle regulatore.

Min er ca. trykket 1.5mm, og det gav omkring 0.4 bar mere, ellers
få fat i en benzin tryksmåler, og begynd at trykke den lidt af gangen
endtil du har fået det tryk du vil have.

Mvh
Michael

_________________
Mvh
Michael.

[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/do_not_intrude.asp?from=affiliate&refid=gjelsoe.dk&itemid=bn2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/gallery/banner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jul 2002, 22:30 
Kan godt være at det er et dumt spørgsmål.
Men hvor er det lige at du trykker den regulator henne, skal du pille den af Fuelrailen.


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team