Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 maj 2025, 23:23

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 27 aug 2002, 20:50 
Hej
Jeg har lige købt et maifold og turbo fra en BMW 324 TD og manifold kan jeg let få til at virke men hvordan tror i en disel turbo fra en 2,4 td vil virke på en 2,3 benzer???? ca. lade tryk ???
Jeg kan bare ikke forstå at der sider en wasgate på den når det er en disel nogen som ved noget om det ??? der Står BMW på turbo og manifold !!!


mvh. Hans
skal lige sides jeg gav 300 kr. for det !!!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 27 aug 2002, 21:38 
Det virker såmænd godtnok. Du får ladetrykket meget tidligt, da en diesel ikke tar så mange omdr., men de kloge siger at det virker godtnok. Det med wastegate'en, den sørger for at styre dit ladetryk. Det er der mange diesel biler der kører med. Min Audi 80 TDI har også wastegate. Bare sørg for at ha manometer på når i skal prøvekøre. Sørg for at den lader med max. 0,5 bar.

Mhv. Gert.


Top
  
 
Indlæg: 27 aug 2002, 22:52 
Er bange for at den turbo er alt for lille til en 2.3 l motor, har på et tidspunkt brugt lige netop en turbo fra en BMW 324td på en ford 1.6l rs turbo, og den passede perfekt i størrelse til den, lade trykket kom ved knap 2000 omdr., så jeg tror at du skal finde en større turbo.:´-(


Top
  
 
Indlæg: 28 aug 2002, 06:13 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 476
Geografisk sted: Brøndby Strand
Hvis du bruger en diesel turbo så skal den stamme fra en ca. dobbelt så stor diesel motor som den benziner den skal på.

Så til din skal den komme fra en 4.6L diesel motor

mvh Lasse

_________________
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 aug 2002, 13:17 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 406
Er det en M20 2,3 motor du vil bruge manifoldet på??
Et 324td manifold passer ik på bmw´s M20 benzin motorer, jeg har prøvet at sammenligne.

_________________
BMW E34 540i touring
BMW E39 540i


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 aug 2002, 15:49 
ja den er en m20 det kan saktens laves en lille smule om så det passer på !!! hvilken turbo vil i andbefalde ??? som er rimlige i pris da det mest er for sjov!!!


Top
  
 
Indlæg: 28 aug 2002, 22:39 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 406
Hvad vil du lave om så det passer??

_________________
BMW E34 540i touring
BMW E39 540i


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 aug 2002, 21:25 
flange


Top
  
 
Indlæg: 30 aug 2002, 17:35 
ATT: Hans

Du kan nok godt bruge den turbo du har nu, da du jo kun skal lade med MAX 0,5 bar! mere vil kræve mere benzin og intercooler! :-)´
såå... på med dyret og send historien inkl. billeder af monteringen til Lasse! :-)


Top
  
 
Indlæg: 03 sep 2002, 22:07 
hej
du hans du spurgte hvorfor der sad en wastgate på en diesel logik min kære ven hvad ville der ske hvis du gav dim bimmer syv bars lade tryk med et kompresions forhold på 10:1 ,det ville give et stort skrald og du skulle gå fremover .det er nøjagtigt det samme på en diesel bortset fra at den har et komp forhold på ca 16:1-20:1 det kan du nok se nu ik

mvh steffan


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team