Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 maj 2025, 01:42

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 30 aug 2002, 12:27 
Jeg har to spøgsmål!

det ene er et lille vædemål mig og en af min kammerater har!´der går ud på:
hvis skal bygge turbo på en bil f.eks 1.6 16v, hvornår kan det så betale sig at bygge 2 turbo'er i stedet for en! bilen skal bygge til kvart-mil!
jeg mener at det kun kan betale sig med en! da man kan hente mere effekt ud af en!

En anden ting! har nogle af jeg hørt om, nogle der har bygget kompressor og turbo på en bil! jeg har hørt en lille fugl synge om Kleeman har gjort! Kan det lade sig gøre?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 30 aug 2002, 12:46 
to turboer vil helt klart give mest moment
komp.+turbo tror jeg ikke er fornuftig
brian


Top
  
 
Indlæg: 30 aug 2002, 13:53 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 245
Hejsa

Lancia byggede en Delta S4 rallybil med turbo og kompressor, den forsvandt da Group B blev forbudt.

Motordata: 1759ccm 16V 2 overliggende knaster, 2 dysser pr cylinder turbo og kompressor 2XIC ===> 480Hk ved 8400o/min

Dette var i 83/84

Se mere om Lancia og Delta S4 på http://www.carsfromitaly.com/lancia/ under motorsport.

Mvh Carsten


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 aug 2002, 14:49 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
det kan godt lade sig gøre det bliver gjort på en hel del twin cam´er i usa hks har kit til dette, men det kan ikke betale sig hvis den skal køre 400m så blir den hurtiger med en stor turbo:-P :-P :-P

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 aug 2002, 17:01 
okey! men hvor stor skal motoren være før det kan betale sig men 2 turbo'er! eller kan det slet ikke betale sig? hvis man skal køre kvart-mil?


Top
  
 
Indlæg: 03 sep 2002, 21:59 
hej
to turboer bliver normalt brugt påstørre biler omkring 3 liter osv ,de gør det fordi at det giver et godt moment ved lave omdr ,men jeg har set div amerikanske lastbiler hvor der sad en lille først og så en enorm stor lige efter ,den lille sider der til lave omdr og den store til højere omdr de havde så hver deres udstødning opdelt med et spjeld,der er også en svensker der hedder svempa bergendahl der har bygget en scania v8 med ti mindre turboer til løb den laver ti bar ved 800 omdr og tomgang er 550 omdr .

mvh steffan


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team