Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 maj 2025, 23:06

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 28 aug 2002, 15:20 
Jeg har fået en idé om at min Calibra 2,5 V6 skal over 200 hk.:-D :-D

jeg tror det kan klares med en chip og andre knaster, men hvilke knaster? Nogen bud på dette.

Har nogen andre idéer til effektforøgelse?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 28 aug 2002, 15:46 
Den kan du jo få til at løbe 300 som en mis!! Prøv at sende en mail til Glen Sivertsen på glen_s@tiscali.dk og se hvad han kan gøre for dig!! Det kunne der jo komme en del flere hyppere ud af, idet knaster hurtigt kan løbe op i 10k kr og så er der jo ikke så pisselangt op til en turbo!! Desuden er pengene givet meget bedre ud med en lader eller kompressor, idet du får meget mere moment fra bunden af!!!


Top
  
 
Indlæg: 28 aug 2002, 19:45 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
www.mantzel.de har fra 190 hk 2.5 til 260 hk 3.2 (omega mv6 bund). Calibra fans se denne http://home.planet.nl/~denke000/ den kan køre 300 med kompressor 3.2


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 aug 2002, 07:48 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 223
Det med turbo har jeg tænkt på, men jeg synes jo at ombygning til turbo vil løbe op i 40k mindst.

Jeg tænker her på at kompressionen skal sænkes nu (10,5:1), formentlig med andre stempler, manifolde. Og så skal der vel en turbo i hver cylinderrække for at modtrykket er det samme osv osv.

Eller er der en simpel løsning?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 aug 2002, 07:49 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 223
Ja, og så glemte jeg at der skal jo også intercooler på m.m.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 aug 2002, 09:14 
Hvis du kører med max 0.5 bar ladetryk og en ordentlig intercooler er det ikke nødvendigt, at sænke kompressionen !!! Det vil give ca. 50% effekt og moment forøgelse.... og kan vel laves for max. 30.ooo


Top
  
 
Indlæg: 29 aug 2002, 09:22 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 223
Okay!

Hvem har forstand på sådan noget herhjemme? Jeg har nemlig ikke selv forstand på alt det med montering, justering og ikke mindst hvad man skal have fat i og hvor.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 aug 2002, 10:49 
Hej Buus.

Du kan maile til Glen på den adresse jeg gav dig! Vil tro han kunne skrue noget godt sammen til dig for en 30.000.... Regn dog ikke med mere end 0,5 i tryk. Du skal ha' sænket kompressionen, men det kan gøres med en tykkere toppakning. Men spørg Glen. Han er kanon til det gejl!!!


Top
  
 
Indlæg: 29 aug 2002, 11:00 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 223
Øhh... det var ikke sådan at jeg kunne få lidt baggrundsviden om Glenn. Ved ikke hvem han er. Er han proff? Har han firma der beskæftiger sig med tuning, er der evt. en hjemmeside man kan kigge lidt på osv.

På forhånd tak.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 aug 2002, 19:29 
Send ham en mail og spørg efter info!!! Han bider ikke....:-D :-D :-D :-D


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team