Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 maj 2025, 23:35

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 30 aug 2002, 18:13 
Hej er der nogen her der har forstand på at skrue op for boosten på en datsun 280 zx
Kan man gøre det uden brug af rullefelt?
på forhånd tak!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 30 aug 2002, 20:26 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Tilmeld dig dig denne sides forum der kan du få alt at vide om datsun z www.hybridz.org der er nogle der har kørt 12 sekunder med turbomotor i en 240z uden at bruge de store summer. Intercooler fra volvo er det første du skal finde + større dysser fra feks mercedes 450 v8 ved tryk over 10 psi


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 aug 2002, 05:46 
Vil starte med at finde en intercooler, ændre luftfilteret og så købe en MF-2 + 2 store dyser, så kan du godt få drøn på slæden.


Top
  
 
Indlæg: 31 aug 2002, 18:09 
en MF dyse hvad er det? og kan man sætte en dumpvalve på - den har jo en luftmængdemåler!


Top
  
 
Indlæg: 01 sep 2002, 06:10 
Kan sagtens sætte en dumpvalve på, luften fra den skal bare helst returneres til sugsiden af turboen igen, efter luftmængdemåleren.
MF-2 kan du læse om på siden med produkter(MAPFUELER, en kanon god investering hvis du vil ha ekstra hk, og samtidig ha en god økonomi ved pæn kørsel.


Top
  
 
Indlæg: 01 sep 2002, 13:35 
ok MF er sådan en fætter! Meget smart! lige nu er der lidt lavvande i økonomien så hvor langt kan jeg komme med en intercooler plus Kn-filter? kan jeg ikke godt hæve boosten lidt? nu står den til 180hk med en 2.8l 6cyl række motor dyserne er på 188ccm/min . 2.5 bar
tusinde tak for hurtig respons og gode svar!
Dan http://www.zdriver.com/photos/index.php ... cn0578.jpg


Top
  
 
Indlæg: 01 sep 2002, 14:58 
du skal ihvertfald ha fat i en ordentlig benzintryksregulateo også, men så burde man også kunne trække ca30-40 hk mere ud af den.


Top
  
 
Indlæg: 01 sep 2002, 17:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
180 hk er den amerikanske udgave med smog udstyr og katalysator den europæiske havde 200 hk. Hvis det er den amerikanske så se at få lavet en 2.5-3" udstødning fra turboen. Sammen med intercooler var der en der påstod den havde 239 hk 360 nm i en salgsannonce for et par år siden. 188 ccm dysser er ikke turbo udgaven de er vist 265 ccm. Justerbar benzintryks regulator og 360 ccm dysser skulle gøre det muligt at få 275-300 hk hvilket er turboens grænse. se denne side med 1/4 mile tider for z er nogle af dem har L28 turbo motor med beskrivelse scottymiz er den hurtigste med standard turbo og motorstyring men en 240z vejer jo også adskillige kg mindre. Lig mærke til han bruger volvo intercooler og kører 17-18 psi med standard indsprøjtning/turbo fornær mercedes 450 dysser.
http://grannypotts.freeservers.com/Times.html
eller denne gnz med link til da den havde tunet L28T
http://home.cfl.rr.com/scottiegnz/gnz.html
andre links
http://www.geocities.com/MotorCity/Shop/1553/
http://www.members.optushome.com.au/cha ... /index.htm
supramotor http://www.autospeed.com/A_1111/page1.html
http://www.turbomagazine.com/archives/f ... es02.shtml
http://www.sweetspotproductions.com/psanders/Z.html


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 sep 2002, 20:18 
Jens det er mig der har taget fejl! jeg har tit læst at den har 180 hk men også 200 som du siger! har altid været i tvivl lige indtil nu TAK! ! Min Datsun er den europæriske model med 200hk , har den så 2.5 " udstødning som standard? og er det nemt(og anbefalet) at installere en dumpvalve der lufter ud i den frie luft? En brugt volvo intercooler må da være billigst på en svensk skrotplads ik eller kan man få dem til en fornuftig pris her hjemme? jeg har læst mig frem til at en intercooler fra en volvo 740 turbo skulle passe i størrelsen !


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team