Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 maj 2025, 23:19

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 03 sep 2002, 08:36 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 406
Min omdr. begrænser slår til ved 7400 omdr. Hvor mange flere omdr. kan std. gearkassen holde til?? Er der nogen grund regel for det??
Er det muligt at forstærke sin gearkasse til at holde til flere omdr.???
Jeg ved at min krumtap kan holde til 10.000omdr. men hvad med resten.......Kan man nøjes med at afbalancere motoren eller skal plejlstænger og stempler være specielle for at holde til højere omdr.??
Jeg har dog ingen planer om 10.000omdr. men ca. 9000omdr.

_________________
BMW E34 540i touring
BMW E39 540i


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 sep 2002, 09:01 
hviken bil er det,hydraliske løftere kan max klare 7800omd.
9000 omd så skal du have mekaniske løftere og du skal være sikker på afstand mellem top og stempel,en normal motor kan ikke klare 9000 omd.gearkassen ville jeg ikke mene skulle blive et problem selvfølgelig kommer det an på hvilken bil du har
mvh Brian


Top
  
 
Indlæg: 03 sep 2002, 10:27 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 406
Det er en BMW E30 M3
Den må være med mekaniske løftere for i DTM har de kørt op til ihvertfald 10.000omdr.

_________________
BMW E34 540i touring
BMW E39 540i


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 sep 2002, 10:48 
Ja men til race skifter de normalt løfterne ud,selv om det er en m3 er det ikke sikkert at den har mekaniske løftere for det bruger man normalt ikke på standard biler,så har du ikke mekaniske løftere kan du glemme alt om de omdrejninger,men løfterne kan skiftes forholdvis nemt,desunden kører de med bearbejede stempler
for højere ventilløft og højere stempelhastighed,har du ikke bearbejdede stempler risikere du at stemplerne rammer ventilerne ved de høje omdrejninger
Brian


Top
  
 
Indlæg: 03 sep 2002, 15:04 
Er der smedestempler i sådan en racer, med almindelige stempler skal du være opmærksom på stempelhastigheden (max 25 m/s mener jeg)


Top
  
 
Indlæg: 03 sep 2002, 15:47 
Honda er med mekaniske løftere i deres v-tec motorer. Min egen tager 8500 omdr. standard og med en Mugen Styrebox kan de komme op på ca. 9500.
Ved godt det ikke hjælper dig Jan! Bare lige en lille side kommentar..

/Kristian T


Top
  
 
Indlæg: 03 sep 2002, 16:04 
Nu er Honda jo også en lidt anden kvalli.. :-P


Top
  
 
Indlæg: 03 sep 2002, 18:25 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 406
http://e30m3therealm3.com/diagrams/s14-10.jpg
Sådan her ser ventil systemet ud

_________________
BMW E34 540i touring
BMW E39 540i


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 sep 2002, 18:25 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 406
http://e30m3therealm3.com/gallery/e30m3 ... ad_top.jpg

_________________
BMW E34 540i touring
BMW E39 540i


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 sep 2002, 18:26 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 406
http://e30m3therealm3.com/gallery/e30m3 ... bottom.jpg

_________________
BMW E34 540i touring
BMW E39 540i


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team