Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 maj 2025, 23:23

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: BMW omdr.
Indlæg: 09 sep 2002, 14:57 
Yo Yo jeg har en gammel bmw E30 320i fra 86 og kunne godt tænke mig at flytte omdr. begrænseren i den ,fra de originale 6500 til ca. en 7000 eller 7500 er der nogen der ved hvordan man gør det.....

CooL Tuning HIlsner...B-] B-] B-] AJ


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel: Re: BMW omdr.
Indlæg: 09 sep 2002, 17:15 
får den chiptunet hos rh motorsport,de flytter begrænseren samtidtig
no problemos,amigo www,rh motorsport.dk
Brian


Top
  
 
 Titel: Re: BMW omdr.
Indlæg: 09 sep 2002, 17:19 
Takker... lille problem dog.... den er med L-jet tronic motor styring og den kan ikke chippes... har nemlig snakket med RH folkene før....


Top
  
 
 Titel: Re: BMW omdr.
Indlæg: 09 sep 2002, 17:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Nu er jeg ikke bmw kender men de gamle bmw e23 320 havde begrænseren i rotoren så prøv at tage strømfordelerdækslet af og kig. Hvis det er så nemt så findes der bosch rotorer fra feks opel der passer (evt anden fjeder). Men husk ventilfjederne og plejestængerne skal kunne holde til det ellers $$$


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: BMW omdr.
Indlæg: 09 sep 2002, 19:29 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 406
Det er i rotoren den sidder og hvis jeg ik husker meget galt kan man købe en uoriginal rotor uden begrænser :-)

_________________
BMW E34 540i touring
BMW E39 540i


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: BMW omdr.
Indlæg: 10 sep 2002, 12:18 
Hmm har lige snakket med en ven og han siger at begrænseren ikke sidder i rotoren så det......men hvor den sidder ved han ikke....


Top
  
 
 Titel: Re: BMW omdr.
Indlæg: 10 sep 2002, 13:26 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 406
Jeg er sikker på at den sidder i rotoren, det er noget med en fjeder. De ældre modeller har vist ik omdr. begrænser så du kan evt. få fat i en rotor derfra.
Men hvorfor hæve omdr.?? hvis der ik er gjort noget ved motoren får du ik noget ud af det, andet end at de motor blir slidt hurtigere

_________________
BMW E34 540i touring
BMW E39 540i


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: BMW omdr.
Indlæg: 10 sep 2002, 15:44 
jeg vil have en skarpere knast i den, også vil jeg have hævet begrænseren fordi momentet bliver jo flyttet op af i ommdr. feltet når man smider en skarpere knast i...


Top
  
 
 Titel: Re: BMW omdr.
Indlæg: 10 sep 2002, 18:19 
Sålænge du ikke sætter en helt vild knast i, er det ikke nødvendigt at flytte begrænseren højere op end den er pt. Det vil du ikke få noget ud af... Find ud af hvor max momentet ligger henne og max effekt...Så kan du begynde at eksperimentere med knasterne... Husk du skal ha' justeret motorstyringen til de ændrede lukketider...


Top
  
 
 Titel: Re: BMW omdr.
Indlæg: 10 sep 2002, 20:24 
max heste og moment bliver leveret ved ca.6200 omdr. så det.... og jeg tænkte på en 288grd. shrick knast så den bliver lidt ekstrem...


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team