Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 maj 2025, 23:23

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: BMW omdr.
Yo Yo jeg har en gammel bmw E30 320i fra 86 og kunne godt tænke mig at flytte omdr. begrænseren i den ,fra de originale 6500 til ca. en 7000 eller 7500 er der nogen der ved hvordan man gør det.....

CooL Tuning HIlsner...B-] B-] B-] AJ

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel: Re: BMW omdr.
får den chiptunet hos rh motorsport,de flytter begrænseren samtidtig
no problemos,amigo www,rh motorsport.dk
Brian

Takker... lille problem dog.... den er med L-jet tronic motor styring og den kan ikke chippes... har nemlig snakket med RH folkene før....

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
Nu er jeg ikke bmw kender men de gamle bmw e23 320 havde begrænseren i rotoren så prøv at tage strømfordelerdækslet af og kig. Hvis det er så nemt så findes der bosch rotorer fra feks opel der passer (evt anden fjeder). Men husk ventilfjederne og plejestængerne skal kunne holde til det ellers $$$

Senior Medlem

Det er i rotoren den sidder og hvis jeg ik husker meget galt kan man købe en uoriginal rotor uden begrænser :-)

Hmm har lige snakket med en ven og han siger at begrænseren ikke sidder i rotoren så det......men hvor den sidder ved han ikke....

Senior Medlem

Jeg er sikker på at den sidder i rotoren, det er noget med en fjeder. De ældre modeller har vist ik omdr. begrænser så du kan evt. få fat i en rotor derfra.
Men hvorfor hæve omdr.?? hvis der ik er gjort noget ved motoren får du ik noget ud af det, andet end at de motor blir slidt hurtigere

jeg vil have en skarpere knast i den, også vil jeg have hævet begrænseren fordi momentet bliver jo flyttet op af i ommdr. feltet når man smider en skarpere knast i...

Sålænge du ikke sætter en helt vild knast i, er det ikke nødvendigt at flytte begrænseren højere op end den er pt. Det vil du ikke få noget ud af... Find ud af hvor max momentet ligger henne og max effekt...Så kan du begynde at eksperimentere med knasterne... Husk du skal ha' justeret motorstyringen til de ændrede lukketider...

max heste og moment bliver leveret ved ca.6200 omdr. så det.... og jeg tænkte på en 288grd. shrick knast så den bliver lidt ekstrem...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time