Powerforum http://www.powerforum.dk/ |
|
Kompressor http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=3317 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | Lars Viggo 306XT [ 18 sep 2002, 10:35 ] |
Titel: | Kompressor |
Hey, jeg er i gang med at montere den berømte/berygtede roots kompressor SC12 fra Toyota på min Pug 306XT. Men jeg har hørt rygter om at den ikke kommer til at løbe hurtigt nok med det originale rem-hjul, men hvor hurtigt skal den løbe?? Hvad er max omdrejninger?? Jeg har planer om at lave et gammelt generator rem-hjul om, så det kan sidde på kompressoren, men det vil få kompressoren op på over 15.000 omdrejninger, kan den holde til det?? Håber at i kan hjælpe mig, mvh Lars Viggo |
Forfatter: | Lars Viggo 306XT [ 18 sep 2002, 14:46 ] |
Titel: | Re: Kompressor |
Jeg tror sku at jeg selv har fundet noget.... Stock boost is regulated to about 0.7 bar, and the units are normally driven at 1.25 times crank speed (4A-GZE has a 7500rpm redline). Oversize pulleys are available. The stock crank pulley on 4A-GZE is 145mm in diameter, the HKS pulley 157mm. ovenstående er taget fra:http://www.geocities.com/MotorCity/Pit/9975/dataBySubject/Superchargers.html Dvs at den normalt max kommer op på 9375rpm, så er 15.000rpm nok lige i overkanten. Men jeg er stadig interesseret i at høre om andres erfaringer med denne type kompressor.. |
Forfatter: | Per [ 18 sep 2002, 18:28 ] |
Titel: | Re: Kompressor |
Jeg har brugt de kompressorer til et utal af biler. Kompressoren er kanon, bare den bliver monteret rigtigt. Du kan dreje den til ca. 12.000 omdr uden problemer. Men udvekslingen skal du variere på krumtaphjulet og derigennem trykket. Kompressorens remhjul er monteret på et lejekonsol der er integreret i kobligen og ændring til mindre diameter er umuligt. Husk at montere gasspjældet FØR kompressoren. God fornøjelse. Per. www.racetec.dk |
Forfatter: | Lars Viggo [ 18 sep 2002, 20:32 ] |
Titel: | Re: Kompressor |
Tak.. Hvorfor skal gasspjældet sidde før kompressoren, nu havde jeg jo lige planer om at sætte den efter?? ;0( (er det det du mener med at montere den rigtigt?) Det med at det er umuligt at ændre remhjulet håber jeg da ikke, for jeg har sat en mand på sagen, men jeg ved godt at jeg fjerner el-til/fra-koblingen, men en anden grund til at jeg får lavet et nyt rem-hjul er også at jeg ikke kan få kompressoren til at være der når det stikker så langt ud. Kender du forresten noget til holdbarheden af kompressoren? Mvh Lars Viggo |
Forfatter: | LasseW [ 18 sep 2002, 21:17 ] |
Titel: | Re: Kompressor |
Det er en helt fin kompressor, du kan godt få den til at funge ved at trykke i gasspjældet, men så må du ikke pille koblingen af for så vil den blive ved med at blæse mod et lukket gasspjæld og det dutter ikke. Hvor stor er motoren i en 306XT ? mvh Lasse |
Forfatter: | Lars Viggo [ 18 sep 2002, 21:21 ] |
Titel: | Re: Kompressor |
Det er en 1.8'er, men hvis nu man sætter en dump ventil på, så skulle den jo gerne lede trykket ud når man lukker gasspjældet, og så burde det da ikke være noget problem, eller hva'?? |
Forfatter: | Per [ 19 sep 2002, 05:23 ] |
Titel: | Re: Kompressor |
Flytter du centerlinien på remhjulet ødelægger du hovedlejet fordi du vrider i det i stedet for at trykke på centrelinien af lejet. |
Forfatter: | Per [ 19 sep 2002, 05:34 ] |
Titel: | Re: Kompressor |
Dumpventilen er vil virke, men støje. Gasspjældet før vil også dæmpe støjen. Kompressoren er ikke til at ødelægge. |
Forfatter: | Lars Viggo 306XT [ 19 sep 2002, 22:38 ] |
Titel: | Re: Kompressor |
Ja, det er jo meningen at den skal kunne høres :o) Den dump ventil jeg har købt kan man føre over i luftfiltret hvis den larmer for meget, mon dog den gør det.... Nu bliver jeg jo lidt nervøs når du begynder at snakke om centerlinier og alt det pjat, men den kan simpelt hen ikke være der med det remhjul på, så jeg får lavet et andet der sidder tættere på selve kompressorhuset og så må jeg håbe at lejet kan holde til det. Ellers ved jeg ikke hvad f**** jeg skal gøre..... |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |