Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 15 maj 2025, 10:32

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 22 jul 2002, 10:01 
hejsa leder efter nogle der kan hjælpe med lidt viden om diesel power..

jeg har en bmw-e30 som er til sagl for ca 28.000

når den er solgt vil jeg ha gang i et nyt projekt en vw transporter fra 85 sså det er en gammel 1600 turbo diesel mortor der ligger i sådan en *så den er lige så lam som en golf diesel så ville jeg høre om nogle af jer havde nogle ider til hvordan man får noget ud af sin trans*SS*

er der nogle der ved hvilke andre motore der kan ligges i eller hvor meget den gamle kan bordes op og om man kan montere en større turbo eller om det er nok at stille op for den gamle turbo

glæder mig til at høre nogle foreslag *SS*

hilsen sonny

ps: ny tænker i hvorfor han vil lave en gammel trans i stedet for en ny model og svaret er simpelt aller laver de nye fede nu er det de gamles tur...


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 22 jul 2002, 15:34 
1.9D- 1.9TD - 1.9 TDI Passer lige over på gearkssen ny bundkar + oliepumpe
så skal du selv lave lidt udstødning
1.9DT 90hk er en meget nem motor at montere og den kan også gå igenem syn da den har næsten samme udsende

1.6TD kan ikke holde da den har for meget at slæbe på


Top
  
 
Indlæg: 22 jul 2002, 16:10 
lyder fint det der med tdi lyder som noget der var værd at forsøge
hvor mange heste har er 1,9tdi og hvor mange har en 1.6td standart??


håber at høre flere gode bud
hilsen sonny


Top
  
 
Indlæg: 22 jul 2002, 16:50 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 245
Hejsa

16TD mener jeg er sat til 74Hk og 19Tdi fra 90Hk og opefter

Hvis du vil ligge en tdi maskine i, skal du huske at få gaspedalsystemet med ellers får du problemer.

taget fra <http://home.t-online.de/home/t3-aktuell/>

Alfa 16V - 1,7l mit 132 PS aus Alfa 33
Audi 4-Zylinder
Audi 5-Zylinder mit 115 PS aus Audi 90 / 100
Audi 5-Zylinder mit 136 PS aus Audi 100 5E
Audi 5-Zylinder mit 133 PS aus Audi 80/90/100/200/Quattro/Coupe/Cabrio
Audi 5-Zylinder - 2,5l mit 100kW
Audi 5-Zylinder - 2,3l-20V mit 125kW (170 PS) aus Audi 90 (auch quattro)
Audi V6-Zylinder - 2,6l mit 110kW (150 PS) aus Audi A6
Audi V6-Zylinder - 2,8l mit 127kW (174 PS) aus Audi A6
Audi V6-Zylinder 2,4L 165 PS - 30V
Audi V6-Zylinder 2,8L 193 PS - 30V
Audi V6-Zylinder 2,8L 210 PS - 30V
Audi V8-Zylinder 3,9 und 4,2 l
Chevrolet V8


Prøv også

<http://www.studiont.de/T-Base/Bus/TDI/tdi.html>
<http://www.vw-bus-tdi.de/> Kanon side omkring ombygning


Mvh Carsten


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jul 2002, 17:12 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Den har kun 70 hk så 1.2*70 = 84 hk = $$$$ til skattefar


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jul 2002, 17:18 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 245
Det har du ret i, min fejl :-P

1.9SDi kan også bruges men det giver sku ik mere skud i transen :´-(

Næ du køb en 2.1wasser boxer mit einsprit yder 112Hk og læg en 1.9Tdi 110Hk i, du skal bruge diverse dele fra en diesel, bla. motorophæng og kransen melle gearkasse og motor. Udstødningssystemet skal du selv svejse.

Mvh Carsten


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jul 2002, 09:13 
tak carsten har kigget lidt på de sider du har linket til..
og ja nu bor jeg kun 30 km fra grænsen så jeg overvejer at flytte ned på den anden side det giver mange fordele...
billig moms billig skat og billig forsikring...
men frem for alt man må alt bare det er tüv-godkendt...

har luret lidt på den Audi V8 4,2L det kunne være lækkert....:-P
men hvis jeeg skal blive booende her i bil nyderenes lorte land (lille dk)
så er det nok en 2.1L benziner jeg skal ha fat i og så lægge en 1,9tdi mortor i
men så kommer det store spørgsmål må man det ?????
uden at skal betale en fandens masse i afgift???

hilsen sonny

må indrømme de kan blivee flotte (hvis man finder en fed farve) http://www.studiont.de/T-Base/Bus/Galer ... us_12.html


Top
  
 
Indlæg: 23 jul 2002, 09:18 
Efterlysning....

hvis en af jer en dag støder på en 2.1L 4-cyl boxer benzin transporter med 112hk
så lad mig det vide så må vi se på om det er sadan en jeg skal laver til mit næste projekt....

hilsen sonny.....


Top
  
 
Indlæg: 24 jul 2002, 17:17 
Du skal bruge hele lednings-nettet pra en TDI'er. Den er med motor styring og tåler mildt sagt ikke at man "piller" ved lednings-nettet. Jeg har bygget et par Audi'er om fra Benzin til diesel, og ALT ledninger skal flyttes over. Nøjes med den 1.6 og monter intercooler på. Så kan du give den 1,2 bar i ladetryk og en kvart omgang på pumpen. Det giver ca 85-90 hk.

V.H. Gert.


Top
  
 
Indlæg: 24 jul 2002, 19:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 207
Geografisk sted: køge
Hmmm...du kan da også vælge at smide en Golf VR6 motor i...Jeg har lige en adapter med svinghjul og Chilton kobling liggende til 3000 Kr. !!

Ellers har jeg :

Carat skørtsæt.. 3500 Kr.
Carat grill med firkantet lygter 1000 kr.
Øjenskygge 500 kr.
Ventilationsruder der kan åbnes 500 kr
Heckblenden (de sorte ved siden af baglygterne på en carat) 800 kr.
4 styk nye 7½x17" Porsche cup fælge med 235/45-17 (-adapter) 10000 kr

Så skulle du vist kunne bygge en spød Trans..

http://www.plain.dk/VWskoert.jpg

_________________
martin arrild


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team