Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 jul 2025, 17:52

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 27 okt 2002, 18:16 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 205
Hej alle...
Ligger inde med et lille problem, har en T-3 Garret lader, men den er for stor, den begynder først at lade når motoren går med 4000 rpm :´-( det er lige lovlig sent, så jeg ville høre om der ikke var nogen der lå inde med en (næsten)nyrenoveret T-25, der vil bytte, Min har gået ca. 1500 efter renovering. Hvis der er nogen der kan hjælpe ville det være kanon.

_________________
Live fast - die young


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 okt 2002, 19:16 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 343
Geografisk sted: Fyn Odense
hvilken motor sider den på nu?
når den lader så sent 1,8?

_________________
mvh chr.lunde
Ford SIERRA TURBO


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 okt 2002, 19:37 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 205
Nope den sidder på en 2 liters 16V'er.......havde godt nok regnet med at den ville sætte ladetryk lidt tidligere.....men sådan skulle det ikke være!!!

_________________
Live fast - die young


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 okt 2002, 20:24 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 617
Geografisk sted: København
Hmmm, jeg køre også med en Garrett T3 på min 2.0, og jeg har fuld ladetryk
ved 2600 rpm...

_________________
Mvh
Michael.

[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/do_not_intrude.asp?from=affiliate&refid=gjelsoe.dk&itemid=bn2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/gallery/banner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 okt 2002, 10:56 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 205
Hej Michael
Hvad er det for en 2 liters? Min er en Honda Prelude. Har renoveret kværnen fuldstændig nye lejer, vandpumpe, tandrem, stempelringe osv osv osv zzzzzzzz.......man kan jo blive ved! Har også fået lavet en komplet rustfri udstødning i 63 mm rustfri stål, så det skulle jo ikke være det, der giver al den turbotøven, den slutter af med en enkelt gennemstrømspotte fra onetwopipe. Hvordan har du lavet din, hvor meget har du lavet ved den??? Er meget interesset i din opbygning, da jeg stadig har problemer med at få den til at køre fuldt ud optimalt, har monteret en MF2-anlæg, og eksperimentere også med en ekstra benzintryksregulator. Har også en del prob. med krumptapsudluftning....den skyder olie op gennem ventildækslet :-/ håber ikke det er stempelringene, har hørt der skulle sidde temmelige store oliekanaler på en honda motor.....lad mig endelig høre om dit projekt.
Mvh Hondafreak

_________________
Live fast - die young


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 okt 2002, 11:35 
T3'eren er også den som sidder org. på SAAB 900 turbo så den skulle ikke være for stor. Er det ikke et wastegate problem du har. Hvor meget ladetryk går den op på. På min SAAB 99 turbo er en T3 istand til at gi' 1,4 bar og fuld ladetryk ved 3000 omdr. (den er ved at være lidt træt)Mvh Johnny and


Top
  
 
Indlæg: 28 okt 2002, 13:43 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 205
Hey Johnny and cool navn B-]
Nej tror ikke det er et wastegate problem, fordi den lader fint nok, når den når de 4000 rpm, og wastegaten holder fint ladetrykket til de 0,6 som den kan. Problemet er at den ikke sætter ladetrykket FØR de 4000 rpm, ville godt have at den startede ved ca. 3000 rpm! Er der en gearing inde i turbo der måske er dimensioneret forkert? Sidder der nogle tandhjul eller lignende der udgør denne gearing? Der kan måske findes stor og lille T-3 eller hvad? Det lyder lidt mærkeligt, jeg kan forstå på alle andre der har T-3 garret, at deres begynder at lade langt tidligere, i mine øjne kan det ikke være andet end noget mekanisk der ikke helt stemmer overens med de dimensioner jeg har sat sammen , eller hvad? Har iøvrigt stadig store problemer med benzintilførslen, enten får den for meget ellers får den for lidtB-] men hvad det er jo nok bare et justeringsspørgsmål, har overvejet at køre maskineriet ud til Kim Bonde opad mod Holbæk.... der også roder lidt med noget tuning

_________________
Live fast - die young


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 okt 2002, 13:58 
Ved godt det koster lidt men ellers prøv og kør ind og snak med Christian inde ved CMR-autocenter i Herlev. Han er pisse dygtig og roder næsten kun med tuning af Honda´er.
Prøv evt også og spørg inde på Honda-klub.dk der er der også flere der roder med turbo.

/Kristian T
(Der også er Honda Freak)


Top
  
 
Indlæg: 28 okt 2002, 14:21 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 205
----------->>>>>>>>>>>>>>
Kristian T.
Jep Honda er sgu noget der virker, hvad har du af vogntøj?
Har overvejet at trille ind til CMR i Herlev, men ved også at hvis jeg gør det, så kommer jeg hurtigt til at smide 10-15 kilo! Der er temmelig meget der skal laves.....men man kan jo altid prøve at køre ind og tale med dem....Har lige kørt den i garage idag, hvor den kommer til at stå hele vinteren....mens jeg spare op til den store omgang her til foråret, så må jeg jo nok bide i det sure æble og køre til CMR...

_________________
Live fast - die young


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 okt 2002, 14:25 
Hej honda freak du skal se på de tal der er støbt i dit udstødnings hus på turboen
hvis du skal have tidliger ladetryk skal huset hede ar 36.


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team