Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 14 maj 2025, 09:54

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Hvordan har en diesel motor det med en kompresser? og hvad med NOS??? jeg går og overvejer et vild projekt, noget med en ældre mazda B2200 cap diesel! først var det planen at der bare skulle turbo på, men når skal igang skal det være helt vild.

Så jeg mangler gode forslag og lidt viden!

PS. hvad med knaster?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Jeg har monteret en del kompressorer på Diesel 4WD i .au og det kører kanont i terrænet, men til gadekørsel er turbo uovertruffen til diesel.
Per.

hej per det vil sige du ville sætte turbo på en diesel motor istedet for en komp??
det er mig der går med tankerne om en lige halv vild transporter men kan ikke finde ud af om det er et projekt det er umuligt at realisere uden at skulle til at betale for meget afgift..og den slags men sådan en standart 1.6 d eller td der sidder i sådan en er jo ikke ligefrem de stærkeste.. hvis de skal lave noget det skal denne så ikke det er ikke en bil der skal slæbe noget læs..
men hvad gør man ved den for at få nooget ud af den ???
kan den bordes op eller noget og kan man finde stempler til og hvad meen komp eller turbo??
inde i mit hovede har jeg en ide om at kom er bare lidt mere skåmsomt ved en mortor end turbo men det er måske forkert?

alle foreslag er meget velkommen *SS*

sonny

ide´r til bilens ydre er helt på plads nu er det bare dens kværn jeg skal finde ud af før jeg går i gang..
det er ikke meget ved at ha en mega fed trans uden bare lidt spark i

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time