Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 14 maj 2025, 12:00

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 17 okt 2002, 21:53 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 154
Geografisk sted: ålborg
Hej Gutter

Jeg vil lige forsøge mig her.
Jeg har en Citroën Xantia 2.0 Turbo C.T som jeg forventer at chiptune til omkring 200 hk. Så var det jeg læste om en "Blow off valve" her på powerpage.dk.
Den skulle give en rigtig turbolyd når man skifter gear- Også noget med bedre respons, men det er ikke lige det jeg tænker på.
Nu står der så noget om stempel versioner og noget med luftmængde følere.
Jeg er ret sikker på at sådan en Xantia har både banke og luftmængde og andet godt fra kassen af følere indbygget.

Kan jeg godt monterer den ventil til fri udblæsning, uden at ødelægge noget af motorstyringen ??

Mvh

Jesper

_________________
bmw E30 325i bi turbo


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 okt 2002, 08:06 
hej Jesper.
Din bil kører med MAP sensor, dvs. den måler trykket I indsugningsmanifolden, så du kan godt montere en Blow-off-valve. Det vil ikke give problemer, og vil faktisk beskytte turboen mod de chockbølger der bliver sendt tilbage når gasspjældet bliver lukket.
Mvh.
Per.


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team