Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 jun 2025, 01:40

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 16 okt 2002, 20:58 
Jeg har det helle der skal til men det virker ikke optimalt hjelppp.
2x webber 40 mm med tragter
286 knast
justerbar hjul
storeree kanale i topstuket
1.5 mm planet topstyke.
bananmanifold
Justeret på rullefeltet .så skulle den være ok men det er den bare ikke . Den vil ikke have gas og går helt i stå hvis man giver fuld gas .Den er slet ikke hidsig i den forstand ,over ca.1500 omdr. er ok .
Hvad dyse storelse kører i med ?? dem da har søden en sælfolgelig!!!!
Hvad har i gjort med den lile slange til vakum regulator /tændning?
Og til sidst hvilken gærkase passer bædst.Jeg har prøvet 5-trins F10 fra corsa GT ,og Kadett 12S men de er for højgærede .Jeg hørte om sport gærkaser hvilken type vil passe til min motor .105hk og 130Nm og korer op til 7000 omd. TAK


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 16 okt 2002, 21:10 
Har ingen erfaring med opel, men i vw kredse er der en "gylden" regel: blænd vakuumslangen af og stil tændingen 10grader før TDC. Med hensyn til gearkasse, har du ovejetnoget fra en diesel? som regel temmelig moment stærke og relativt lavgearede.


Top
  
 
Indlæg: 16 okt 2002, 22:41 
Hvis du fortæller hvilken kamel du tuner på, så skal jeg komme med en bestykning til kaburatoren og en tændings indstilling.


Top
  
 
Indlæg: 17 okt 2002, 21:04 
Sorry det er en Kadett 13S.


Top
  
 
Indlæg: 18 okt 2002, 19:10 
Her er et setup der virker:
Forsnævring: 30mm
Ventury: 4,5
Hoveddyse: 120
Emulsionsrør: F16
Luftdyse: 150
Tomg.dyse: 45F9
Acc.dyse: 45
Nåleventil: 175
Kontroller at venturyerne sidder ordentligt fast og at der ikke er slitage i huset, hvis de engang har siddet løse.
Tænding: 28 –30gr. før top v/ 6000 o/min.
Stram evt. fjedrene ca. 1,5 mm I fordeleren. (under det aflange dæksel er der to tappe du kan bøje lidt)
Vaccum forstilling låses.

Mvh. Per


Top
  
 
Indlæg: 21 okt 2002, 21:07 
Jeg ville sige tak til Per.
MVH Km


Top
  
 
Indlæg: 23 okt 2002, 13:57 
Hvad skulle man opnå ved at blænde vakuumslangen til tændingsforstillingen ?
/Jeppe


Top
  
 
Indlæg: 23 okt 2002, 21:34 
At blænde vacuum slangen er ikke det bedste, det er bedre at låse pladen i fordeleren, så den ikke kan vibrere eller flytte sig.(een fejlmulighed mindre)
Vacuumet fra en dobbeltkarburator er vibrerende og ødelæggende for fordeleren, og med en altandetendstandard knast + kompression vil vacuumavancering give flere problemer end gavn, som tændingsbanken, diffus tændingstidspunkt, mv.
Mvh.
Per.


Top
  
 
Indlæg: 03 nov 2002, 08:46 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 35
Ville den opsetning virke på kadett 1.6SV .eller skal det helt endet til??


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team