Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 29 jun 2025, 16:18

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 21 okt 2002, 17:31 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 406
Jeg læste lidt om ferrari igår og der stod at på en F355 blev udstødningen kortere ved omkring 4000-5000omdr. det gav 20hk ekstra. Det er jo en del, er det kun på V8-V12 der er mulighed for sådan en forøgelse eller er det også muligt på alm. biler at hente flere hk ved en kortere udstødning??
Er der nogen sådan grundregler for størrelse/længde for en udstødning på en sugemotor??

_________________
BMW E34 540i touring
BMW E39 540i


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 okt 2002, 22:30 
Det er ikke kun længden på udstødningen der spiller ind.
Man skal tænke på lyden som svingninger og disse giver også en trykbølge tilbage i topstykket, og dette skal ske på det rigtige tidspunkt for at få max ydelse og mindst forbrug.
På nogle biler er det lavet således at når motoren når et given omdr. åbnes der for udstødningen. Grunden til at dette er lavet er at for at få bilerne godkendt skal de overholde nogle miljøkrav med hensyn til støj med dette er kun målt op til et bestemt omdr.tal der over kan der så laves noget så der er mere fri afgang og dermed mere effekt.


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team