Man kan ikke sige at der er et forhold der er bedre end et andet. det er alt efter hvodan vil have sin motor ti at være og hvad man vil bruge af penge på den. Men er dit komp.forhold for stort kan det komme til tædningsbankning.
Andet der spiller ind er hvor gode dele der sidder i din motor. Og ikke mindst hvor godt dit styresystem til tædning og benzin er.
Hvis jeg skulle lave en motor der er til at bruge i hverdagen så vil jeg nok foretrakke et komp.forhold omkring 8,5:1 for at have lidt bundtræk når der ikke er ladetryk på og så vil det også være muligt at køre i bilen uden at benzinen vælter igennem motoren.måske med et ladetryk på omkring 0,5 til 0,6 men en intercooler mont.
Men vil man have en masse effekt på en ældre motor hvor det måske ikke er de bedste dele den er opbygget af kan man sænke komp.forholdet noget mere og så lade noget hårder på den men det vil kræve en dele mere benzin og give en motor der kan være lidt bovlam når der ikke er tryk på.
Men skulle jeg råde dig til noget så vil det være at finde en orginal turbo motor at bygge dit projekt på. da det må forventes at dennes dele kan holde et godt stykke hen af vejen.
|