Powerforum http://www.powerforum.dk/ |
|
2-takt turbo http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=3443 |
Side 1 af 3 |
Forfatter: | Simon [ 28 okt 2002, 18:48 ] |
Titel: | 2-takt turbo |
Hvis nogle kunne give et link til en hjemmeside som forklare om turbo på 2-takterer ville jeg være meget taknemmelig. Det største er problem er vel at holde blandingen i forbrændingskammeret og undgå det fiser ud af udstødningsporten. Burde dette ikke kunne overkommes med en korrekt afstemt potte som giver det korrekte modtryk?? Kan man få karburatorer der er lavet til trykladning? Jeg kan forstille mig en standard karb med svømmehus ville blive forvirret hvis den blev sat under tryk fra indsugningen?? Kan man "udligne" ved at sætte svømmehuset under tryk? mvh Simon |
Forfatter: | Per Mai www.racetec.dk [ 28 okt 2002, 19:30 ] |
Titel: | Re: 2-takt turbo |
Hej Simon. Der findes en guru i Sverige der hedder Lennart Zander. De kender ham hos GIK. Mere ved jeg ikke, men nu har du da et sted at starte. Mvh. Per Mai |
Forfatter: | Per Mai www.racetec.dk [ 28 okt 2002, 19:33 ] |
Titel: | Re: 2-takt turbo |
...glemte lige den her: http://web.margie-bookshop.se/bil/sv.asp |
Forfatter: | LasseW [ 28 okt 2002, 23:19 ] |
Titel: | Re: 2-takt turbo |
Er det er stempelstyret eller drejeventil eller ? Hvad taler vi om en 50cc knallert eller en 3,5L påhængsmotor.....måske en 2,5cc fjernstyret motor ![]() mvh Lasse |
Forfatter: | Kim Frederiksen [ 28 okt 2002, 23:29 ] |
Titel: | Re: 2-takt turbo |
øhhh?!?!? Jeg troede ikke man kunne turbolade en 2-takter!!! der er jo varierende modtryk i udstødningen, og det må da få motoren til at gå meget dårligt når turboen skal spool'es op??? Jeg er godt klar over at selve trykladningen ikke er noget problem, da der er et firma i England, som har bygget et par BMW'er om med 2-takts 6 cyl kompressor-motorer, og de er sindsygt hidsige!! ![]() |
Forfatter: | ivar [ 29 okt 2002, 10:15 ] |
Titel: | Re: 2-takt turbo |
kan man få en adr på de bimmere:-D ![]() ![]() ![]() |
Forfatter: | Thomas [ 29 okt 2002, 12:59 ] |
Titel: | Re: 2-takt turbo |
Jeg Kan godt li´Lasse´s kommentar ![]() Er det en gammel trabant?? 2 takts diesel, eller 2 takts benzin?? Jeg ved at to takts dieslerne kører uden problemer med turbo, men der er også en knastaksel til udstødningen, det er en lidt anden historie når man har en udst. port direkte ind i cyl. (som en traditionel 2 takst benzin har) Tror du ikke kompressor ville være smartere her??? Men igen MEGET afhængig af hvad motor det er?? Mvh. Thomas |
Forfatter: | Acidstorm [ 29 okt 2002, 18:24 ] |
Titel: | Re: 2-takt turbo |
Jeg kender en der engang satte en hjemmelavet kompressor på en suzuki 50ccm med drejeventil kompressoren var vist nok lavet af en gannel nilfisk støvsuger der blev trukket af en rem fra svinghjulet men en svingkobling imellem fra en maxi .. og virkede ok |
Forfatter: | Simon [ 30 okt 2002, 17:43 ] |
Titel: | Re: 2-takt turbo |
Hhehe, vi snakker netop om en 2-takt 70ccm benzin scooter motor og ja grin bare, men det må da kunne lade sig gøre!!?? Jeg forstår ikke hvorfor kompressor skulle virker bedre end turbo?? En 70 ccm der snorre med 9-10.000 omdrejninger burde da kunne sætte gang i en mølle, så længe den ikke er for stor?? Noget af de mindste turboer jeg kunne finde har været de Garrett GT 12 der sidder i mercedes smart car. Scooter cylinderer er med direkte udstødningsport i cylinderen, så den skal lukkes eller være under modtryk. Et andet problem jeg er kommet tanke om er indsugningsmembranen...... |
Forfatter: | Jakob Nielsen [ 30 okt 2002, 23:21 ] |
Titel: | Re: 2-takt turbo |
Hvis jeg var dig, så ville jeg nok forsøge mig med en lille malkemaskinekompressor. Lade den blive trukket af svinghjulet, og så lade den suge igennem karburatoren, og trykke ind i membranen. Jeg tror ikke at membranen vil volde dig de store problemer. Jeg har set sådan et system lavet på en ascona, og det kørte for vildt. Derfor kom jeg til at tænke på det, da jeg fornylig så en meget lille malkemaskine kompressor. Jeg havde selv ideen med at bruge den til det, men har desværre ikke knallert længere. Ladetrykket justerer du ved valg af gearing (remskivestørrelse) |
Side 1 af 3 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |