Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 jul 2025, 01:10

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 29 okt 2002, 13:57 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 40
Er der forskel på Opel 2,0 GSI og Calibra Turbo stemplerne?

Hvis der ikke er nogen forskel, hvor stærke er Calibra Turbo stemplerne så i forhold til smedede stempler?

Jeg havde tænkt mig at bruge Calibra Turbo stempler på en bil uden trykladning, men senere vil jeg så bruge trykladning.

/DanielS


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 okt 2002, 14:31 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 jul 2003, 18:37
Indlæg: 168
XE stemplerne giver kompressionen: 10,5:1
LET stemplerne giver kompressionen: 9:1
En XE med LET stempler og uden turbo er en
meget død sild - jeg har prøvet det.
Mvh
Claus A


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 okt 2002, 00:34 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 40
Det vil altså sige at Opel 2,0 GSI har XE stempler, og Calibra Turbo har LET stempler, da turboen helst vil have en lavere kompression?

Da jeg oven i købet havde planer om at hæve kompressionen i forvejen (mere moment), så skal jeg nok gå uden om Calibra Turbo stemplerne... Men så kunne jeg evt. bruge dem i forbindelse med turbo/kompressor.

/DanielS


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 okt 2002, 09:34 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 223
Jeg synes ikke helt jeg kan finde ud af hvad du vil, lave en sugemotor eller lave en trylladet motor.

Hvis trykladet, så brug stemplerne fra C20LET.

Hvis sugemotor, så brug stemplerne fra en C20XE.

Længere skulle den ikke være - i min verden.:-O


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 okt 2002, 19:37 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 40
Takker..

Det var nemlig også min plan.
Det er nemlig først senere at der kommer trykladning.

/DanielS


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 okt 2002, 02:07 
Hvis man senere hen vil have en turbo på kan man så ikke tage de stempler fra en LET og så plane topstykket for at få kompresionen op igen når man nu har sænket den med stemplerne !

Og den dag man så vil lege med turbo så kan man vel smide en tykkere toppakning på for at få den komp. nedaf igen :-)

Har jeg ret eller har jeg ret :-D


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team