Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 31 maj 2025, 12:57

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 15 jan 2006, 17:27 
Jeg skal bruge en turbo til en 1.6 motor med indsprøjtning. Målet er 200hk, og træk fra så tidligt som muligt. Hvilken turbo ville egne sig til det? Evt. indtillinger?

Et andet spørgsmål.
Hvis kompressionen er 9.50:1, hvad skal jeg så sætte den ned til ca.? Der kommer andre stempler osv.

Thor


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2006, 19:36 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
eknelt.. tidligt tryk ligemd lille turbo.. en GT25'er fra garret klarer 220 hk og vil give hurtigt tryk..

hva angår kompresionen skal du ned på omkring 1-8,5 ca.. mvh rasmus

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2006, 20:01 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
grydesvamp skrev:
eknelt.. tidligt tryk ligemd lille turbo.. en GT25'er fra garret klarer 220 hk og vil give hurtigt tryk..

hva angår kompresionen skal du ned på omkring 1-8,5 ca.. mvh rasmus

Nej helt så enkelt er det ikke, dertil kræves noget mere viden om motoren.
1-8,5 i kompressinsforhold.
skal den lade med 22 bar???
8,5-1 lyder mere rimeligt i mine øre, men igen det kræver meget mere information, om motoren

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2006, 20:17 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
well min fejl var lidt for hurtig der :oops:

tænkte i mindre motore.. og ja 8,5-1 vil nok være noget bedre ;-)
kunne godt være din motor fik lidt problemer med at slippe af med gassen med en så lille turbo..

Men hvis det er seriøst (hvad jeg går ud fra9 så ring til H daubjerg og snak med dem.. de kan finde den helt rigtige turbo til lige netop dit projekt-.. mvh rasmus..

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2006, 20:20 
Hvad vil i mere vide om motoren da?

Men tak for svarene alligevel :D


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2006, 20:30 
twincam eller singelcam (penthouse eller semi hemi)

antal hovedlejer
hvilken motor er der tale om? fra hvilken bil?


hvis du vil have hurtig tryk ved lave omdr. og omkring 200+
er en gt25 et godt valg, jeg ville dog vælge en af de nye garrett ballbering versioner, ender med r (for rolling) se på deres hjemmeside for at finde gt25´s kugleleje fætter


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2006, 20:42 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
R=barrell? eller B=ball? eller racing? er sgu ikke sikker på der er to kuglelejer i en GARRETT. tror/mener at kunne huske noget med kugle/rulleleje altså et af hvert...? nogen der har prøvet at skille en? MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2006, 20:49 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Ifølge garret selv
er R = ball bearing. kugleleje.
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... asics.html
Og jeg tror satme der er to af dem.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2006, 21:12 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Jeg har været med til at monter T25 på 1,6 toyota motor flere gange.
Syntes det passede perfekt,hurtig tryk,og stadig trækkraft ud på RPM.
Kan ikke huske hvad trim de var i.
MVH Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2006, 22:27 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
en turbo fra en 1.8 nissan 200sx..... kan lave 230-240hk

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team