Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 17 maj 2025, 01:08

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: BOV
Indlæg: 11 aug 2003, 22:15 
hvor skal en blow off ventil sidde skal den sidde så tæt på gaspjæld eller så sæt på turbo som muligt, jeg spørger for jeg har ikke meget plads til sådan en efter intercooleren


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 12 aug 2003, 01:24 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 529
Geografisk sted: Them
Den skal sidde så tæt på gasspjældet, som muligt :D

_________________
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 nov 2003, 23:26 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
sad lige og kiggede i gamle tråde hvis man nu faldt over noget god viden...
men det her syntes jeg lyder forkert
grunden til at boven bliver monteret er for at fjerne luft omkring turbinen så den ikke får modtryk.(holde den oppe i omdr. med andre ord)

mit spørgsmål er så hvorfor ikke sætte den tættest på turboen på tryk siden så den hurtigt lufter ud ved turboen i stedet for at først skulle fjerne luft trykket i intercooleren og rør/slanger..... er det mig der tager fejl eller hvad..... og hvis forklar mig lige hvorfor det skal være den anden placering...

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 nov 2003, 23:33 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Indlæg: 747
Geografisk sted: Jylland
Det er tættest på gasspjæld der er den bedste løsning fordi det jo er her at overtrykket først opstår(når spjældet lukkes) Det betyder også at så snart spjældet åbnes igen, så er der tryk til rådighed. Det ville der jo ikke være hvis du tømmer rør og intercooler for tryk helt nede fra turboen af.

Okay ??

_________________
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 nov 2003, 00:06 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
okay..... hmmm men det er jo ikk kun det der er meningen med den... er det ikke også at holde turboen oppe i omdr. for at der netop hurtigt er tryk igennem det hele igen..... det er nok mig der tager fejl men det er ikk første gang så hehe man lærer hele livet....

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel: BOV
Indlæg: 19 nov 2003, 08:50 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 okt 2003, 11:05
Indlæg: 253
Geografisk sted: Malmö, Sverige
En fordel ved at montere Dumpvalven tæt på spjældet er også, at flowet bliver holdt i den rigtige retning.

_________________
...Daniel Slater :mrgreen:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 nov 2003, 19:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
Indlæg: 528
Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland
tinasmartin skrev:
okay..... hmmm men det er jo ikk kun det der er meningen med den... er det ikke også at holde turboen oppe i omdr. for at der netop hurtigt er tryk igennem det hele igen..... det er nok mig der tager fejl men det er ikk første gang så hehe man lærer hele livet....


jo men hvis turboen bliver ved med at lave tryk efter gas spjældet er lukket laver den jo over tryk på tryk siden. og uden en BOV er den eneste vej ud igennem turboen og så sænker du omdr. på turboen....

_________________
Golf 4 GTI


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 nov 2003, 19:36 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
Indlæg: 528
Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland
tinasmartin skrev:
okay..... hmmm men det er jo ikk kun det der er meningen med den... er det ikke også at holde turboen oppe i omdr. for at der netop hurtigt er tryk igennem det hele igen..... det er nok mig der tager fejl men det er ikk første gang så hehe man lærer hele livet....

_________________
Golf 4 GTI


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team