Powerforum
http://www.powerforum.dk/

BOV
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=4807
Side 1 af 1

Forfatter:  Michael A [ 11 aug 2003, 22:15 ]
Titel:  BOV

hvor skal en blow off ventil sidde skal den sidde så tæt på gaspjæld eller så sæt på turbo som muligt, jeg spørger for jeg har ikke meget plads til sådan en efter intercooleren

Forfatter:  Carsten 205 GTI 1,9 T [ 12 aug 2003, 01:24 ]
Titel: 

Den skal sidde så tæt på gasspjældet, som muligt :D

Forfatter:  mh [ 18 nov 2003, 23:26 ]
Titel: 

sad lige og kiggede i gamle tråde hvis man nu faldt over noget god viden...
men det her syntes jeg lyder forkert
grunden til at boven bliver monteret er for at fjerne luft omkring turbinen så den ikke får modtryk.(holde den oppe i omdr. med andre ord)

mit spørgsmål er så hvorfor ikke sætte den tættest på turboen på tryk siden så den hurtigt lufter ud ved turboen i stedet for at først skulle fjerne luft trykket i intercooleren og rør/slanger..... er det mig der tager fejl eller hvad..... og hvis forklar mig lige hvorfor det skal være den anden placering...

Forfatter:  xxblade [ 18 nov 2003, 23:33 ]
Titel: 

Det er tættest på gasspjæld der er den bedste løsning fordi det jo er her at overtrykket først opstår(når spjældet lukkes) Det betyder også at så snart spjældet åbnes igen, så er der tryk til rådighed. Det ville der jo ikke være hvis du tømmer rør og intercooler for tryk helt nede fra turboen af.

Okay ??

Forfatter:  mh [ 19 nov 2003, 00:06 ]
Titel: 

okay..... hmmm men det er jo ikk kun det der er meningen med den... er det ikke også at holde turboen oppe i omdr. for at der netop hurtigt er tryk igennem det hele igen..... det er nok mig der tager fejl men det er ikk første gang så hehe man lærer hele livet....

Forfatter:  Danielsito [ 19 nov 2003, 08:50 ]
Titel:  BOV

En fordel ved at montere Dumpvalven tæt på spjældet er også, at flowet bliver holdt i den rigtige retning.

Forfatter:  brunochristensen [ 22 nov 2003, 19:34 ]
Titel: 

tinasmartin skrev:
okay..... hmmm men det er jo ikk kun det der er meningen med den... er det ikke også at holde turboen oppe i omdr. for at der netop hurtigt er tryk igennem det hele igen..... det er nok mig der tager fejl men det er ikk første gang så hehe man lærer hele livet....


jo men hvis turboen bliver ved med at lave tryk efter gas spjældet er lukket laver den jo over tryk på tryk siden. og uden en BOV er den eneste vej ud igennem turboen og så sænker du omdr. på turboen....

Forfatter:  brunochristensen [ 22 nov 2003, 19:36 ]
Titel: 

tinasmartin skrev:
okay..... hmmm men det er jo ikk kun det der er meningen med den... er det ikke også at holde turboen oppe i omdr. for at der netop hurtigt er tryk igennem det hele igen..... det er nok mig der tager fejl men det er ikk første gang så hehe man lærer hele livet....

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/