Powerforum
http://www.powerforum.dk/

Formål med kølevand i indsugnings mainfold??
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=5311
Side 1 af 1

Forfatter:  Gæst [ 21 sep 2003, 08:15 ]
Titel:  Formål med kølevand i indsugnings mainfold??

hvad er formålet med denne konstruktion??

kan jeg pille det fra, kanalen går hverken ind i topstykket eller forbi nogle sensore.

det burde jo varme indsugnings luften lidt op.....

Forfatter:  Yugo Turbo [ 21 sep 2003, 08:57 ]
Titel: 

hvilken vogn og med hvilken motor har du? vandet er som regl til vinterbrug for at varme manifoldet op så der ikke bliver is i indsugningen under koldstart... kølevandet bliver jo meget hurtigt over 0 punktet ved start. ved dog ikke med sikkerhed da du jo ikke skriver hvilken vogn du har.

Forfatter:  Getz [ 21 sep 2003, 09:31 ]
Titel: 

Det er som Yugo Turbo skriver for at undgå "karburator is"

Jeg har set der diskuteret før i en anden forum.

Der var en som havde demonteret det uden problemer 8)

Men de har jo andre temperature der ovre (USA) :!:

Men han havde ikke målt om det gav nogle HK

Forfatter:  Nolan [ 21 sep 2003, 17:57 ]
Titel: 

Topstykket er jo allerede 'motor-varm' og dermed indsugningskanalerne.
Jeg tvivler på, at det vil give dig flere fordele end problemer at fjerne opvarmningen af manifolden.

Jeg har ikke set denne indretning på nyere biler med indsprøjtning, så det er jo nok en karb-model du har. Eller hvad ?

En kold vinterdag kommer du til at døje ad h...... til med at holde liv i motoren.

/Nolan

Forfatter:  Gæst [ 21 sep 2003, 20:28 ]
Titel: 

det er til renault 19 1.8

det sad på den gamle mono point indsugning, men jeg skal bygge en ny manifold så det kan blive lavet om til multipoint.

ved bare ikke om det er nødvendigt at bygge på det nye......

Forfatter:  nmb1022 [ 21 sep 2003, 20:48 ]
Titel: 

Min manifold bliver ekstrem varm, jeg har overvejes at tage vand fra den kolde side af køleren og bygge på, er der nogen der har prøvet det? eller ville det være bedre bare at sætte luftindtag i?

Forfatter:  -Buggi- [ 21 sep 2003, 22:03 ]
Titel: 

Nolan skrev:
Topstykket er jo allerede 'motor-varm' og dermed indsugningskanalerne.
Jeg tvivler på, at det vil give dig flere fordele end problemer at fjerne opvarmningen af manifolden.

Jeg har ikke set denne indretning på nyere biler med indsprøjtning, så det er jo nok en karb-model du har. Eller hvad ?

En kold vinterdag kommer du til at døje ad h...... til med at holde liv i motoren.

/Nolan




Min gamle bil en Rover 216si fra 98´ Havde også vand kanaler i ins. manifoldet, og det er multipoint insprøjtning.
Jeg ved ikke nærmere om formålet, men en af mine venner har en Rover 214si (samme motor bare 1,4 frem for 1,6)
Og der er der monteret sjældhuse, og anden motorstyring + 100 andre ting, og der er vandet i sagens natur fjernet fra indsugningen, og det kører uden problemmer!

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/