Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 15 maj 2025, 23:26

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 15 okt 2003, 16:05 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 13 okt 2003, 14:55
Indlæg: 25
Her står skrevet at benzinmangel over en længere tid kan ødelægge motoren
Citat:
Indkøring
Al den information du kan få fra motoren er godt, lambda, vandtemp, olietemp, olietryk, benzintryk, udstødningstemperatur. Den største årsag til motor død er manglende information om hvordan motoren kører. De fleste motorer går døde på motorvejen med fuld gas over et langt stykke. Hvis din benzinpumpe kun lige kan holde trykket og filtret bare stopper lidt til så vil det kunne koste motoren på en motorvejstur.


Det forstår jeg ikke helt, hvordan kan det ødelægge motoren?, medfører det ikke bare at motoren sætter lidt ud og derved ikke yder det samme som ved lavere omdrejninger?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 okt 2003, 16:35 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 68
Geografisk sted: Regstrup
Ved benzin mangel, kan du smelte stemplerne da benzin hjælper med at køle dem ned...

_________________
/Martin


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 okt 2003, 17:41 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 13 okt 2003, 14:55
Indlæg: 25
Aha... tak for den info.
Jeg formoder ikke det sker på en bil uden turbo eller tunet bil!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 okt 2003, 19:37 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 171
Det kan ske på alle biler, fx ved en stoppet dyse, ell. lign Uanset om de er tunet eller ej!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 okt 2003, 20:39 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 13 okt 2003, 14:55
Indlæg: 25
Så altså når jeg oplever at min motor ligesom ikke får benzin nok jeg kører hurtigt på motorvejen så skal jeg slippe speederen og hurtigst muligt få en anden benzinpumpe på?

Det lyder lidt som om en 2-takts knallert der 4-firetakter, hvis i forstår :lol:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 okt 2003, 10:10 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
du skal kigge pumpen efter, hvis den er fin, så evt friskt filter, og så sku du måske overveje at rense dysserne... fandt en tråd herinde for nogen tid siden der beskrev hvordan, men kan ikke huske hva den hed... så du må ha gang i luppen eller ud og lave en tråd der spørger... du må endelig ikke gi bilen kniven indtil du har fundet fejlen... du ku evt overveje at sætte en ekstra lambdasonde i udstødningen og bygge den benzinblandingsmåler lasse har diagrammet til på powerpage. den kan mens du kører gi dig information om du kører for mager eller for fed for den sags skyld 8)

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 okt 2003, 15:19 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 22:39
Indlæg: 85
For lidt benzin (mager blanding) er også skidt på en sugemotor. Den gamles Jag XJ V12 har smeltet et stempel, og mistanken ligger på det ældgamle Lucas indsprøjtnings system. Det er cyl. nr. 1...resten er fine. Dysen bliver snart testet, for at se om den levere hvad den skal. Tændrørets elektrode var smeltet sammen med resten af tændrøret, så der har været go på. Man kan også se på stemplet hvordan det er blevet smeltet i kanten...heldigvis har sådan en gammel V12'er løse foringer så det er såmæn "bare" at smide en ny i :-)


Vedhæftede filer:
smeltetstempel.jpg
smeltetstempel.jpg [ 43.28 KiB | Vist 776 gange ]

_________________
Mvh
Morten
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 okt 2003, 19:59 
kan man "teste" om ens bil får benz nok (benzinpumpe/dysser/motorstyring osv)
eller skal det helee skilles af


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 17 okt 2003, 20:10 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Mål om dit bensintryk falder, og/eller smæk et voltmeter over din lambdasensor. Hvis den falder ret meget under 0,5volt med speeder på er den gruelig gal!

Spændingen ud af lambdasensoren kan bruges som en tommelfingerregel.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 okt 2003, 00:18 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
du ku også eftermontere en ekstra lambdasonde og lave den benzinblandingsmåler lasse har diagrammet til på powerpage... så kan du se pm den går for fed,som den skal eller for mager... det er sku lækkert at ku se mens man klemmer lidt til vognen...

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team