Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 15 maj 2025, 21:25

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
er det nødvendigt at afbalancere min krumtap, da jeg har fået drejet ca 2 mm af hvert stempel (4 stk)

hvis ja, hvem kan gøre det billigt.

helst i østjylland.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
hvis du ændrer vægten på stemplet skal du også ændre kontravægtene på krumtappen. ellers ryster motoren under kørsel. ved jo ikke hvor meget vægt der er tale om men går ud fra at du har taget af stemplerne fordi du skal montere noget tryk så jeg ville helt sikkert få afbalanceret krumtappen (den skal jo ha kniven og skal vel helst ku holde bare lidt til det ik?), men inden ville jeg overveje om der sku stærkere plejlstænger i, for hvis du senere vil forstærke dem og de igen ikke vejer det samme som de gamle skal du igen afbalancere krumtappen... held og lykke med noget der lyder spændende

Titel:
vil lige gøre jer opmærksomme på at afveje og ændre på kontravægte ikke nødvendigvis er det samme! ændring af kontravægtene bliver meget sjældent lavet i det prisleje jeg fornemmer vi befinder os i her. er reelt heller ikke nødvendigt!

Titel:
Mester Medlem

ville da nok mene at det er nødvendigt, ellers vil motoren da ryste en del hvis der ikke er balance i tingene. men som jeg skrev først ved jeg ikke hvor meget vægt at han har taget af, men jeg ville i det mindste få tjekket hvordan det ser ud i forhold til hinanden inden han samler. det er så sørgeligt at starte motoren op og finde ud af at den skal skilles ad igen...

Titel:
det er ikke nødvendigt! har selv prøvet flere gange. nogen her på dette forum der har fået det lavet (ændret kontravægte) hvis ja så beskriv hvor og hvordan?? ps. katja er kåd!

Titel:
Mester Medlem

man kan gøre som de gør originalt. dog kun tage af vægten på kontravægtene. de borer små huller i for at ta lidt vægt af og det er jo også kun lidt vægt der er taget af i den anden ende

Titel:
i mine ører lyder det som om du (igen) skriver om afbalacering! stadig ingen her der har prøvet at få ændret kontravægtene på krumpeter??

Titel:
hvis katja er kåd syntes jeg hun skal finde en gearstang at misbruge. :idea: :lol: :lol:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
møffe skrev:
hvis katja er kåd syntes jeg hun skal finde en gearstang at misbruge. :idea: :lol: :lol:

synes slet ikk hun lyder som en pige :wink: hvem ville skrive sådan om sig selv

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
det tror jeg nu heller ikke.og jeg syntes også det er yderst upassende at skrive under tuning :? det høre mere ind under diverse,eller køb og salg :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time