Powerforum http://www.powerforum.dk/ |
|
Turbo på Escort 1.8 fra '96 http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=5643 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | Brisse [ 14 okt 2003, 18:34 ] | ||
Titel: | Turbo på Escort 1.8 fra '96 | ||
Hejsa... Jeg er ved at bygge turbo på en Escort 1.8 Zetec som har 115Hk som standard. Jeg vil kun køre med et lavtryks-system, dvs. 0.3-0.4 bar så kompressionen piller jeg ikke ved, men jeg har lige nogle spørgsmål. 1. Når jeg ikke køre med højere tryk, kan den originale motorstyring så følge med? 2. På medfølgede tegning ses mit system som jeg vil lave det. Skal luftmængde-måleren sidde før eller efter turboen? 3. Skal blow-off-ventilen være recirkulerende eller åben? En åben vil jo lukke noget af den luft ud som allerede er blevet registreret af mængdemåleren og det er vel ikke så godt? Eller vil det være bedre at sætte mængde-måleren efter blow-off-ventilen, så bliver den "spildte" luft jo ikke målt med. Mvh. Brian
|
Forfatter: | Per Mai [ 14 okt 2003, 18:44 ] |
Titel: | |
Sæt LMM før turboen og recirkuler luften fra BOV. Din motorstyring vil sikkert ikke kunne hamle op med modifikationerne, så en piggyback vil ikke være af vejen. Skal det være super, skal der en programmerbar indsprøjtning til. /Per. |
Forfatter: | Brisse [ 16 okt 2003, 22:18 ] |
Titel: | |
Virkelig ikke andre der har noget at tilføje? Det er da vist første gang jeg har set flokken være så mundlamme ![]() Hygge B. |
Forfatter: | Nolan [ 16 okt 2003, 22:48 ] |
Titel: | |
Jeg har bagt en turbo på min Mondeo. Den kører i øjeblikket med ca. 0.2 bar på en T3'er m. standard CR og det kan den originale motorstyring godt håndtere. Jeg er dog MEGET god ved den da jeg ikke rigtigt tror på at det er ok som det er. Prøvede at køre med lidt mere tryk for noget tid siden - det går ikke godt. Så banker den som en gal. Jeg monterede en koldstartsventil fra en XR3i foran gasspjældet og kunne så tænde for den med en kontakt, når der var brug for lidt mere føde. Dette virker, som sådan, ok men det er ikke en holdbar løsning. Jeg skal - og det vil jeg også anbefale dig - have monteret en piggy-back i nærmeste fremtid, så jeg kan få det hele på plads uden at skulle være nervøs for mine stempler. Per Mai: Jeg kæmper lidt med at holde den kørende i øjeblikket som du jo nok har set i tråden "Pis !!!". Så snart kontoen igen går i plus, skal vi have trimmet kassen ind tror jeg. /Nolan |
Forfatter: | Brisse [ 17 okt 2003, 00:22 ] |
Titel: | |
Hej igen... Jeg regner også med at der skal en piggyback på. Vil faktisk gøre det i omvendt rækkefølge så piggybacken kommer på først. Det lader til at Per har tryllet omkring 10 Hk extra på flere std. motore med en piggy, så den starter jeg med mens jeg får samlet stumper til turbo-kit'et. Har skrevet til Per, men han holder vist ferie - eller også læser ham bare ikke sine mails ![]() Hvor har du din turbo fra, altså hvilken bil? Køre du med Oliekøler? Hygge Brian. |
Forfatter: | Yugo Turbo [ 17 okt 2003, 07:04 ] |
Titel: | |
oliekøler er en rigtig go ide, for mon du kan holde dig fra at teste topfarten på motorvejen? olien mister sin smøreevne gradvist når den kommer over ca 125-135 grader alt efter hva olie du har på... og iøvrigt hvorfor kommentere når per har skrevet hva der skal siges om den sag? ![]() |
Forfatter: | HenrikGM [ 17 okt 2003, 08:45 ] |
Titel: | Re: Turbo på Escort 1.8 fra '96 |
Brisse skrev: Hejsa...
Jeg er ved at bygge turbo på en Escort 1.8 Zetec som har 115Hk som standard. Jeg vil kun køre med et lavtryks-system, dvs. 0.3-0.4 bar så kompressionen piller jeg ikke ved, men jeg har lige nogle spørgsmål. 1. Når jeg ikke køre med højere tryk, kan den originale motorstyring så følge med? 2. På medfølgede tegning ses mit system som jeg vil lave det. Skal luftmængde-måleren sidde før eller efter turboen? 3. Skal blow-off-ventilen være recirkulerende eller åben? En åben vil jo lukke noget af den luft ud som allerede er blevet registreret af mængdemåleren og det er vel ikke så godt? Eller vil det være bedre at sætte mængde-måleren efter blow-off-ventilen, så bliver den "spildte" luft jo ikke målt med. Mvh. Brian Det er værd at kigger her forbi: http://www.bgsoflex.com/megasquirt.html der er yderligere info her: http://members.shaw.ca/megasquirt/MS%20FAQ.htm Så kan du helt selv bestemme hvor meget brændstof den skal have. Systemet kører som standalone, men kan dog opsættes som piggyback. Læs manualen så har du muligheden for _selv_ at køre det groft ind. Vi har gjort det på en GSI Turbo, og den går rigtigt friskt efter den tur. Siden sommerferien har der været en del skriverier omkring systemer herinde så det er måske umagen værd at bladre tilbage. |
Forfatter: | Brisse [ 17 okt 2003, 09:06 ] |
Titel: | |
Yugo T: Hehe, ja Per viste jo vejen så ingen grund til mere snak ![]() HenrkGM: Jeg kender godt MS. Har kigget på den til raceren, til afløsning af 2 stk. 2x40mm Weber. Især nu hvor der også er kommet tænding på. |
Forfatter: | Nolan [ 17 okt 2003, 09:16 ] |
Titel: | |
HenrikGM: Hvad med MSAVR ? Det ser altså lovende ud. Har også kigget lidt i source-koden..... Lækkert og godt struktureret. Hardwaren er overskuelig og simpel. Eneste kritikpkt. er at man har valgt tomgangstyring m. stepper. Jeg ruger lidt over muligheden for at styre en PWM-ventil istedet uden HW-ændringer. Når tændingen kommer til i dette projekt er det imho. klart B&G-MS overlegent. Hvor får du forresten lavet print ? Jeg ved jo du 'forhandler' MS. /Nolan |
Forfatter: | Frank [ 17 okt 2003, 09:17 ] |
Titel: | |
Hvad koster sådan en piggyback egentlig og kan vi "almindelige" mennesker finde ud af at justere sådan en? ![]() Hilsen Frank ![]() ![]() |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |