Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 15 maj 2025, 23:47

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: tændrør
Indlæg: 24 okt 2003, 16:30 
hvad for nogle tændrør skal jeg bruge til min escort rs turbo?? den er boret op til en 1.9L og turboen er fra en cossie hat dette indflydelse??? og hvor kan jeg købe disse tændrør henne???


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 24 okt 2003, 17:23 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
mit bedste bud til det er at finde tilsvarende originale rør i NGK og gå 1 nummer koldere hvis den er hårdt presset, eller som std . Sæt gnistgabet til ca 0,1mm mindre end originalt(her betaler lidt omhyggelighed sig).

Pas på med mirakelrør.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 okt 2003, 18:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
HenrikGM skrev:
mit bedste bud Pas på med mirakelrør.


ja de er ikke alle lige gode hold dig til de originale (ikke nødvendigvist mærke men varme tal)og tilpas derud fra i forhold til din motors tunings grad.....

som henrikGM så pænt skriver pas på du ikke kommer for langt ud (gnistgab/elektrode afstand) du kan eventuelt køre et par timer med dem og så hive dem ud og se om farven er pæn lysebrun som den skal være og ikke hverken sort eller helt hvid men lys brun så har du ramt rigtigt

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 okt 2003, 22:10 
prøv at besøge ford-cosworth.dk og gå ind under shoppen og se hvad de har til cossien.
jeg køre selv med champion qc59 i min og det spiller bare


Top
  
 
Indlæg: 24 okt 2003, 22:51 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 229
Geografisk sted: Glostrup
Hejsa!!!

Det bedste rør du overhovedet kan få til en rs turbo er Champion QC59C...
Holder også mellem 20000 og 25000km, hvorimod andre rør skal skiftes hver 5000km.....
Prøvede med NGK8grs i min de virkede også fint så længe man ikke kørte for meget med start og stop, men de holder heller ik så længe!!!
Hilsen Ronnie


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 okt 2003, 08:11 
nogen her der kan forklare hvordan man ser på farven på et tændrør at gnistgabet er optimalt?


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 26 okt 2003, 21:01 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
kaj skrev:
nogen her der kan forklare hvordan man ser på farven på et tændrør at gnistgabet er optimalt?


http://www.powerpage.dk/taending.htm

kig her.........

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 okt 2003, 06:35 
kig selv! prøv at forstå hvad du læser! evt. kan du prøve at besvare mit spørgsmål!! ps. er nicks gamle fordson kommet ud at køre?


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 27 okt 2003, 19:47 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
kaj skrev:
kig selv! prøv at forstå hvad du læser! evt. kan du prøve at besvare mit spørgsmål


super kaj kig nu du får både billede med farver tekst og alt hvad mere vil du bede om og der gælder ca. det samme for ukorrekt tændrør som forkert justeret tændrør..... men det kan jo være du har været med til at lave den bil inden nick fik den for der sad forkerte rør i forkerte dysser og så manglede den støvplade som skal side mellem motor og koblingshus så højgears akslen har været spændt ind i krumtappen FLOT skæv krumtap og ny motor den kørte 1000km efter han købte den MEN NU BLIVER DEN SAMLET AF PERSONER DER VED HVAD DE LAVER OG IKKE SÅDAN NOGET KLAM...............

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Senest rettet af mh 28 okt 2003, 23:23, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 okt 2003, 12:08 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 07 okt 2003, 20:15
Indlæg: 54
Geografisk sted: Horsens
Tak for linket, undskyld jeg blender mig i jeres tråd, men jeg så linket ang. taending og fandt ud af hvorfor min maskine ikke levede op til den lettere modificering. den skulle yde 146hk, men en std. kadett 1.4i kunne jorde mig og forbrændingen var ikke alt for god, men fik skiftet tænrør til nogle der bedre passede på bilen så nu yder den maks igen, skulle også lioge havde justeret blandingen igen men nu bliver jeg da ikke over halet af en kadett 1.4i :twisted:

_________________
8km/l i en golf 1.8i er vidst ikke helt optimalt


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team