Powerforum http://www.powerforum.dk/ |
|
Turbo på mr2 fra 85 http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=5794 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | BlueminD [ 26 okt 2003, 19:36 ] |
Titel: | Turbo på mr2 fra 85 |
Jeg går lidt og leger lidt med tanken om en turbo på min mr2. men den skal først sparke ind omkring de 4000rpm, da det er der at tvis systemet også sætter ind. Er det muligt at lave en så forsinket turbotøven? og er det er nok at have en proggrammerbar euc fra scantune (prs2)til at holde styr på det. kan man få motoern til at holde til 9000rpm med andre plejlstænger, knaster(288+) og fjedre?? ![]() alt hjlp vil være til hjælp ![]() er i lære så pengene er små!!! så indtilvidre er det kun et projekt til tegnebordet. |
Forfatter: | møffe [ 27 okt 2003, 15:03 ] |
Titel: | |
du skal da bare have en T04 fra en RS500 den burde have turbotøven nok til først at sætte ind ved 4000 omdr 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 we have lift off ![]() |
Forfatter: | HenrikGM [ 27 okt 2003, 16:43 ] |
Titel: | |
Det var da spøjst.....nprmalt hungrer folk efter at få så meget tryk som muligt længst nede i omdrejninger....her er det stikmodsat. Hvad dælen er grunden til det dog?? |
Forfatter: | BlueminD [ 27 okt 2003, 18:11 ] |
Titel: | |
det var lidt for at gøre den så vildt som muligt, altså kunne tøffe rundt normalt i den under de 4000rpm, og så hvis der var bruge for det at man bare kunne skubbe den over og så få massere af krafter og en anden motor karatistik... det er somment bare det........ det er den eneste bil i hustanden, så den gamele skal jo også låne den en gang imelelm, og jeg tror ikke de er så glade foren 225hk bil til at gøre søndagsindkøb med, slet ikke en uden et ordenligt rum til ragelse.. og ja jeg skal nok se at få flyttet hjemem fra |
Forfatter: | møffe [ 27 okt 2003, 18:28 ] |
Titel: | |
mon ikke en T25 skulle kunne gøre det så.men der er nok andre der ved det bedre herinde.eller en roots sc12 kompressor ville være en god ting.den har el til/frakobling |
Forfatter: | kaj [ 27 okt 2003, 18:44 ] |
Titel: | |
vil lige minde jer om at der er mere end en position på spederen! det burde løse hele problemet! |
Forfatter: | BlueminD [ 27 okt 2003, 19:29 ] |
Titel: | |
kompresseren lyder som en god ide møffe. kender du en importør og hvad den ca vil koste. kaj...det er ikke altid tinge skal have en let løsning. kan du godt lide blowoff ventilens lyd...... |
Forfatter: | møffe [ 28 okt 2003, 05:58 ] |
Titel: | |
du finder ham der kalder sig selv chevyvan herinde eller prøver www.trygladning.dk de sælger og bygger dem.og jo blow off har den fedste lyd. |
Forfatter: | møffe [ 28 okt 2003, 06:00 ] |
Titel: | |
der var lige en lille fegl det er www.trykladning.dk |
Forfatter: | tripmyke_unlogged [ 28 okt 2003, 12:57 ] |
Titel: | tryk ved 4k |
Er det kun mig der kan se problemet i at der kommer et stort tryk på e'en gang ved 4000 omdr i en let baghjulstrækker, men selvfølgelig . . . hvis du tidligere har kørt formel 1 eller lignende skulle det jo ikke være noget problem , men med de ting du snakker , ex en rs500 turbo vil du nok få mellem 220 og 250 hk , så du skal nok osse have fat i et skålsæde - h-seler og et bur + nogle fede yokohama slicks www.omp.com - held og lykke med det ![]() race_or_die |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |