Powerforum
http://www.powerforum.dk/

kadett 1.3s
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=5801
Side 1 af 2

Forfatter:  Carfreak [ 27 okt 2003, 13:56 ]
Titel:  kadett 1.3s

min veninde har lige købt en kadett 1.3s, og vil gerne havde den tunet men det skal være så billigt som muligt da kapitalen ikke er særlig stor. er der nogle som har nogle gode forslag til hvad man kan gøre???? den skal kunne synes med modificeringerne da hun ikke selv kan lave om på det når bilen skal til syn
:twisted:

Forfatter:  rs11 [ 28 okt 2003, 13:11 ]
Titel:  kadett mæ tun

find en brugt dobbeltkarburator med manifold , plan toppen 1 - 1,5 mm , grav kanalerne i indsugning og udstødning (tag ikke for meget af ventilstyrene, og poler det bagefter) - og find så også en brugt bananmanifold og kør det ud til bagenden med et 2" rør af et eller andet mærke - det kan du godt lave for 3-4000 - hvis du kan lave lidt selv - og du har en makker der kan planslibe - og en makker der kan justere det ind - så skulle du gerne få mere ryk i raketten :)


livet starter ved 4000 rpm

Forfatter:  Carfreak [ 28 okt 2003, 13:22 ]
Titel: 

Kan den synes med disse modifikationer

Forfatter:  Carfreak [ 28 okt 2003, 13:24 ]
Titel: 

hvor mange hk skulle den få ved det????
jeg kan sagtens lave det for hende selv, har jo selv haft en finger med i spillet med de modifikationer der er lavet på min 146hk golf 2 monopoint

Forfatter:  rs11 [ 28 okt 2003, 16:53 ]
Titel:  racerkadett

ja, det skulle der ikke være nogen problemer i , så længe den holder sig inden for den tilladte grænse for forurening, så kan du tune den til du kaster op, bare det er den orginale motor - en knast vil osse hjælpe en del - men samlet vil den komme op i nærheden af 100 hk vil jeg tro - og hvis du osse skifter til nogen strammere ventilfjedre kan du sikkert presse den op på 8-8500 omdr inden den begynder at overlappe

Forfatter:  rs11 [ 28 okt 2003, 17:11 ]
Titel:  racerkadett

ja, det skulle der ikke være nogen problemer i , så længe den holder sig inden for den tilladte grænse for forurening, så kan du tune den til du kaster op, bare det er den orginale motor - en knast vil osse hjælpe en del - men samlet vil den komme op i nærheden af 100 hk vil jeg tro - og hvis du osse skifter til nogen strammere ventilfjedre kan du sikkert presse den op på 8-8500 omdr inden den begynder at overlappe

Forfatter:  Carfreak [ 29 okt 2003, 18:00 ]
Titel: 

det kan da være at jeg skulle overveje at gøre det ved hendes bil så
men jeg siger sku mange tak for hjælpen.
:twisted:

Forfatter:  Carfreak [ 29 okt 2003, 18:01 ]
Titel: 

det kan da være at jeg skulle overveje at gøre det ved hendes bil så
men jeg siger sku mange tak for hjælpen.
:twisted:

Forfatter:  Thorbjørn [ 29 okt 2003, 22:07 ]
Titel: 

du kan også ligge en 1.6 90 hestes motor i den holder sig inden for 20% reglen. Tjek inde på opelpower i forummet, evt. søg over hvad der skal til

Forfatter:  Sierra_freak [ 31 okt 2003, 22:54 ]
Titel: 

du kan også binde den efter din golf så skal der nok komme mere ryk i den ;)

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/