Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 23:08

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hejsa jeg er lige i gang med et lille projekt, jeg er ved at lave en lada samara 1500i med turbo, og det eneste jeg mangler nu er mine stempler, min plan var at få drejet af dem hos westspeed, men jeg ved ikke om de kan holde pga. varme mm :cry: :x er der nogen der har noget affaring med sådan noget..
hilsen peter

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
hvis du har mulighed for det tror jeg du skal have fjernet materiale i toppen istedet MEN PAS PÅ det er ikke bare lige en af vores svende hans søn har været et år i USA og studere tuning i housten/texas og der er det altså krææs de bygger der bliver F.Eks. lagt shims under tændrøret for at elektroden osv. er helt som det skal være og ens i alle forbrændingsrum..... det var sjælent de fik under 900hk ud af en V8 kværn men prøv at undersøg det så "svækker" du heller ikke dine stempler :wink: :wink:

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel: Spyde
Medlem
Brugeravatar

Jeg har kørt lidt med NOS og der kan man godt se at de er blevet lidt varme :lol: Bliver de ikke også meget varme når man køre med turbo??

Titel:
Moderator

Når man bliver rigtigt hardcore så indekserer man ligefrem tændrørene, så elektroderne har samme orientering ifht forbrændingskammerets design.

Det er sans for detaljerne der giver den høje effekt uden at voldtage grejet :-)
Det er sansen for detaljerne der giver dem 900hk uden de store vanskeligheder. De lokale pløjemarkstunere ville have knaldet den største traktorturbo de kunne have støvet op på hver cylinderrække og bare skruet den op til "det røde felt", og stadigt undret sig over at få hjul ;-)

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
når man snakker tuning og begynder at gå så meget i detaljer tør man slet ikke tænke på prisen :cry:

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Moderator

Nøgleordet er "gør-det-selv".....:-)

Kvalitet behøver ikke koste en bondegård, men koster altid en hulens masse tid. Man kan hvad man vil, også selvom det indebærer at hive 400hk ud af 1,6liter.

Feks er det stadigt helt gratis at indeksere tændrør, alt justere volumen i forbrændingskammeret, alt afveje plejlstænger til meget små tolerancer, at polere alle bevægelige dele, at montere oliekøling på stemplerne, etc etc etc.

Det er også _næsten_ gratis at bruge +80 timer på den perfekte manifold, det perfekte indsug, bruge 10 timer på at slibe sig til en konus i turboladeres indtag, bruge en god weekend på at bygge forrøret og hele udstødningen i 3" rustfrit stålrør, med fine slipjoints, osv osv.

Man _behøver_ ikke adgangen til avanceret værktøj, men motivationen til at bruge tiden på det SKAL være der.

Spørg evt Hald79 om hvor lang tid det tager at bygge en kadett færdig på et nær-nul-kroner budget.

Alt kan sgu lade sig gøre.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
vil gi henrik GM ret, man kan hva man vil... jeg er udlært frisør og jeg har selv reneveret min uno turbo gearkasse, selv lagt uno turbo motor i min yugo, en go kammerat der er kleinsmed har lavet alt svejsearbejde som en tjeneste imod at han blir klippet gratis. har også selv monteret motorstyring og lavet ledningsnet. har fået lidt hjælp og råd af lasse her fra, samt at en anden kammerat har hjulpet en smule med at finjustere motorstyringen. så op med modet, det er absolut muligt

Titel:
hvad efekt har det at vende tændrørne ens? logisk forklaring? ikke noget pis med læs om emnet!

Titel:
Moderator

Vender du tændrørerne ens får du en mere ensartet forbrænding, idet "sidebenet" har en tendens til at skygge for gnisten. Der er faktisk taget billeder af den effekt, og man kan tydeligt se at flammen har en tendens til at brede sig ud fra "den åbne side" på tændrøret.

Og, nej, har ikke billederne, de var i en bog jeg læste om emnet for nogen tid siden.(kald det bare pis, men man kan faktisk risikere at lære lidt engang imellem)

At det næppe har en målbar effekt på andet en tuning helt ud til kanten er en anden sag, og det er hellerikke sådan lige at finde 4 tændrør der kan indekseres ud af en pakke på 10styks. Har prøvet det på volvoen, og kunne ikke mærke det, men jeg ved så hellerikke konkret hvordan de skal vende i det pågældende topstykke, men teorien siger at "den åbne side" skal vende den vej der peger mod det fjerneste hjørne i forbrændingskammeret. Vi snakker nok uS i forbedret forbrændingshastighed, men ok, det er da gratis at gøre det. Men forvent ikke nogen raketoplevelse.

Titel:
teoretisk set måke??? kunne ikke lade sig gøre ved hjælp af 10 tændrør?? lad dog vær med at forvirre de unge mennesker med sådan noget (pis). ingen i danmark har mulighed for at efterprøve den teori! breder flamefronten sig ikke som ringe i vandet? ps. skal vi op på det (teoretiske) plan så lad os dog gå ud fra et forbrændingskammer med centralt tændrør evt uden sideelektrode! pps. lad blive på jorden istedet for at prøve på at flyve.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time