Powerforum
http://www.powerforum.dk/

Kompression
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=5862
Side 1 af 1

Forfatter:  Allan 106 T8 [ 01 nov 2003, 20:06 ]
Titel:  Kompression

Hvis jeg skal have sænket min kompression , så ville jeg jo ligge to stk

toppanking i , mit spørgsmål er så skal der mellemlægsplade imellem for

at holde optimalt . For det er nok og ligge to pakninger i så er

kompressionen langt nok nede

Mvh Allan 106 T8

Forfatter:  Gæst [ 02 nov 2003, 17:00 ]
Titel: 

hvad tryk skal du køre med (forventer du at køre med)??

Forfatter:  HenrikGM [ 02 nov 2003, 22:02 ]
Titel: 

Skråt op med hvad tryk han agter at køre med. Langt mere interessant er det hvad ydelse der skal opnåes, på hvilken motor med hvilken effekt på sug.

multitoppakningsløsningen er den ringste måde man kan sænke kompressionen på. Bliver ikke ligeså godt som det er oprindeligt.

Men ok, det er nok den hurtigste, og giver resultatet på kort sigt.

Forfatter:  Allan N [ 03 nov 2003, 16:11 ]
Titel: 

Bilen er en 106 rallye 1,3 har kørt med turbo på den men motoren er

stået af . Kørte med 0,6 bars ladetryk , er nu igang med en 1,6 blok som

nu skal have sænket kompressionen på . Standard yder 1,3eren 100 hk +

turbo intercooler , den gamle motor har taget lejerne , kompressionen

var sænket ved at dreje af stemplerne , som ikke har taget skade

Så vil jeg hellere lave en 1,6 motor med 1,3 topstykke og turbo

intercooler .

Allan 106 T8

Forfatter:  HenrikGM [ 03 nov 2003, 17:29 ]
Titel: 

Er volumenet i topstykket på 1,3eren ikke mindre end på 1,6eren?

Isåfald vil det alene jo flytte komp forholdet....

Den tager som regel lejerne pga detonation, eller tændingsbanken => din motor har været fejljusteret, eller haft for langsom forbrænding.


Adskillige toppakninger=>dårlig turbulens=> længere flammevej=>langsommere forbrænding=>tændingsbanken. Go figure.

Stram squish=>god turbulens=>kort flammevej=>hurtig kontrolleret forbrænding=>høj resistens mod tændingsbanken=>bred momentkurve med høj topeffekt. Go Figure....

Toppakninger sprænger ligeledes stort set kun pga tre ting. Overophedning, dårligt kvalitet på pakningsflader eller den klassiske: Tændingsbanken.

Iøvrigt kan ikke ret mange mennesker høre tændingsbanken med mere end 2500rpm, før det er alt alt for voldsomt.

Forfatter:  Allan 106 T8 [ 03 nov 2003, 18:44 ]
Titel: 

1300 toppen har standard skrappere knast + bedre indsugningsmanifold

lejerne gik pga. de nye ikke var de rigtige og de gamle blev genmonteret

det kunne den ikke holde til øv. sur røv

Men kan det holde med to toppakninger , hvis trykket ikke kommer over

0,6 bar

Allan 106 T8

Forfatter:  Saab-Daniel [ 03 nov 2003, 19:29 ]
Titel: 

Når du nu alligevel har din motor ude, så gør det dog rigtigt og sænk kompressionen enten ved at dreje af din stempler eller af topstykket... Ville være min løsning...
Daniel.

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/