Hej
Citat:
hej finn! det jeg tillader mig at stille spøgsmål til er blot om det i virkeligheden er nødvendigt (at sænke komp.)?? jeg undred mig gang på gang over at næsten alle folk mener det er en helt nødvendig ting selv ved moderat tryk!!
Afhænger af hvilket tryk du køre med, hvis du køre med 10:1 i komp skal du ikke trykke ret meget over 0,5 bar.
I mit tilfælde vil jeg gerne trykke med 0,8-0,9, og derfor mener jeg man skal længere ned i kompression, men hvordan man gør det bedst, og får den bedste ydelse er jo et godt spørgsmål...
Hvis i tjekker en vr6 single turbo fra RJ biler på sjælland, så køre denne med 350 hk, og køre med 2*pakning, og manden der har været med til at lave den, mener at dette er vejen frem for disse motere, da moterene er ganske tunge, og at special stempler ikke dur i denne moter..
Andre vr6 turbo bil jeg har læst om, køre ligeledes med 2*topp....
Kan vi få andre folk til at komme med deres erfaringer på vw motere, evt en rulleudskrift der siger Henrik GM imod, ang effektudvikling, ikk at jeg anfægter H GM, for jeg er heller ikk meget for 2*top, men afdrejning af stempler virker på mig lidt for voldsom.
Hilsen Martin R