Powerforum http://www.powerforum.dk/ |
|
Biggybak http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=5941 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | MR [ 07 nov 2003, 22:05 ] |
Titel: | Biggybak |
Er der nogle der har erfaringer med piggybak'en.. gode/dårlige. Er ved at montere turbo på min spand.. men mangler jo næsten det vigtiste.(noget styring ) Havde overvejet en piggybak...men... |
Forfatter: | MR [ 07 nov 2003, 22:06 ] |
Titel: | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Forfatter: | PuntoFreak [ 08 nov 2003, 09:18 ] |
Titel: | |
Motorstyringen skulle være noget af det bedste, og især når vi snakker Turbo. Den er jo speciel god, fordi man kan tage den med sig, hvis man skulle skifte bil... |
Forfatter: | RBR [ 08 nov 2003, 13:39 ] |
Titel: | |
Mig bekendt er en piggyback ikke en motorstyring men "bare" en boks som kan erstatte tildels en chiptuning. Men stadig ikke helt på højde da - mig bekendt - kan tændingen ikke justeres dvs hvis man skal have en lidt større tuningsomgang så kan den vist ikke løfte opgaven. Men en motorstyring og en piggeback er to forskellige ting ![]() |
Forfatter: | Brisse [ 09 nov 2003, 13:50 ] |
Titel: | |
RBR skrev: Mig bekendt er en piggyback ikke en motorstyring men "bare" en boks som kan erstatte tildels en chiptuning. Men stadig ikke helt på højde da - mig bekendt - kan tændingen ikke justeres dvs hvis man skal have en lidt større tuningsomgang så kan den vist ikke løfte opgaven.
Men en motorstyring og en piggeback er to forskellige ting ![]() Er ret sikker på at SMT6 kan justere tændingen. Mener at tændings signalet fra OEM-styringen kommer en tur gennem piggypacken samtidig med at den får puls-signalet fra krumtappen. Check online-manualen der mener jeg det står. Mvh. Brian |
Forfatter: | Henrik D.S. [ 09 nov 2003, 21:33 ] |
Titel: | piggyback |
En piggyback går ind og "snyder" den eksisterende boks til at give mere eller mindre benz / tidlig og sen tænding. Den ændre simpelthen de signaler boksen modtager og afgiver og dermed har man et simpelt programerbart system. Kan være mere eller mindre grov justerende i sine jurterings muligheder. Et stort skridt i den rigtige retning men skal det være 100% justerbart skal det være systemer som GEMS, Elektromotive, Wolf3d, DTA, MBE og ligende systemer! Mvh Henrik D.S. www.wolf3d.dk |
Forfatter: | K-FINN [ 09 nov 2003, 23:07 ] |
Titel: | |
DTA boksen dur ikke rigtig til trykladet motorer. |
Forfatter: | HenrikGM [ 10 nov 2003, 07:56 ] |
Titel: | |
Er det ikke et spørgsmål om opsætning? -kan næsten ikke tro den ikke kan håndtere overtryk.... Hvis den IKKE kan så er det da ganske tankevækkende prisen taget i betragtning... |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |