Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 15 maj 2025, 21:19

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 08 nov 2003, 12:55 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 sep 2003, 18:00
Indlæg: 245
Geografisk sted: Aalborg
Kan man egentligt lave justerbart ladetryk på en 1.8T motor, eksempelvis med en "bleed ventil"...?

Så man kan justere ladetrykket indefra kabinen....!

_________________
Med venlig hilsen
Jan aka Evo-8

>>>> www.brugtstyling.dk <<<<


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel: bleeder
Indlæg: 09 nov 2003, 23:28 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 09 nov 2003, 23:04
Indlæg: 92
Jeg har lavet justerbart ladetryk på min PUG206... godtnok kun fra motor-rummet, men hvad..

du indsætter en bleederventil mellem turbo og wastegate, og jo mere man lukker op for bleederen jo mere tryk kommer der.. hvis du vil justere det fra kabinen kan du montere en boost-controller, der har en servo bleeder ventil og derved kan man stille trykket elektroniksk...

_________________
- Christian Byriel [Peugeot 206HDii]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 nov 2003, 07:50 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 239
Geografisk sted: København
Kunne man ikke bare montere bleederventil inde i kabinen, og så føre slangerne ud i motorrummet ? Eller bliver slangerne så for lange og der kommer for stort tab ?

_________________
Ford Escort RS Turbo S2
Streetracing is NOT a crime !
Brothers .... What we do in life, Echoes in eternity !


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 nov 2003, 07:59 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 sep 2003, 18:00
Indlæg: 245
Geografisk sted: Aalborg
Mener jeg har set at en A3'er fra VMAX havde en bleeder ventil inde i kabinen, som man kunne justere ladetrykket med, men har bare fået fortalt at det ikke rigtig kan lade sig gøre, da styreboksen styrer ladetrykket.... :cry:

_________________
Med venlig hilsen
Jan aka Evo-8

>>>> www.brugtstyling.dk <<<<


Top
 Profil  
 
 Titel: bleeder..
Indlæg: 10 nov 2003, 12:10 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 09 nov 2003, 23:04
Indlæg: 92
Man kan godt føre bleederen ind i kabinen, men man skal altså passe på at slangerne ikke bliver ALT for lange..

du kan godt bruge en bleeder på den motror, godtnok styrer motorstyringen trykket, men det er jo netop det bleederen hjælper på - den "snyder" motor styringen / wastegaten så de ikke tror der er større tryk..

_________________
- Christian Byriel [Peugeot 206HDii]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 nov 2003, 21:00 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 617
Geografisk sted: København
Hvis det er VW eller Audi 1.8t vi taler om, så skulle det ikke være muligt at hæve ladetrykker på den måde uden at have Chippet boksen først.

Hvis ikke, så går den i nødeprogram.

_________________
Mvh
Michael.

[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/do_not_intrude.asp?from=affiliate&refid=gjelsoe.dk&itemid=bn2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/gallery/banner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]


Top
 Profil  
 
 Titel: hmm..
Indlæg: 10 nov 2003, 21:37 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 09 nov 2003, 23:04
Indlæg: 92
Hm... det lyder mystisk for mig, for hvordan skulle ECU'en vide at ladetrykket er hævet hvis wastegaten står som normalt ?

_________________
- Christian Byriel [Peugeot 206HDii]


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: hmm..
Indlæg: 10 nov 2003, 23:40 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 529
Geografisk sted: Them
beamer skrev:
Hm... det lyder mystisk for mig, for hvordan skulle ECU'en vide at ladetrykket er hævet hvis wastegaten står som normalt ?


Det kunne være MAP sensoren, i manifolden sladrede :D :D

_________________
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]


Top
 Profil  
 
 Titel: ..
Indlæg: 11 nov 2003, 00:28 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 09 nov 2003, 23:04
Indlæg: 92
Mnjåå ja, det kunne jo være... nå men så holder jeg kæft, ved ikke meget om VAG turbo motore :-) ..

men bare spørg løs om HDI 2.0 turbo motore, så er jeg med :)

_________________
- Christian Byriel [Peugeot 206HDii]


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team